Қазақстанның азық-түлік нарығының дамуын анықтайтын факторлар
Аңдатпа
Мақалада азық-түлік нарығының қазіргі жағдайы мен Қазақстан халқының тұтынушылық мінез-құлқының кейбір аспектілері қарастырылған. Азық-түлік нарығына әсер ететін факторлардың әсері мемлекеттік бағдарламаларды іске асыру шараларымен тығыз байланысты, бұл мемлекеттік азық-түлік өндірісін дамытуға айтарлықтай мемлекеттік субсидиялар мен тамақ өнімдерінің өз өндірісін дамытатын дотациялар кіреді. Қазақстан Республикасы бөлшек саудасының өсу қарқынына, аймақтар бойынша өзара сауданың көрсеткіштеріне, тұтыну шығындарының құрылымына, негізгі тамақ өнімдерін тұтыну құрылымына талдау жасалды. Жер типі бойынша азық-түлік депривация деңгейінің саралануы көрсетілді. Әлемдегі басқа елдермен салыстырғанда «өткір азық-түлік қауіпсіздігі» көрсеткішінің мәні келтірілген. Цифрландыру факторының онлайн-қызметтер арқылы сауданы дамытуға әсер ету нәтижелері қарастырылады. Халықтың төлем қабілетті сұранысының өсуі, әлемдік нарықтың даму тенденциясы жағдайында азық-түлік нарықтарын маркетингтік басқару моделін құру қажеттілігі туралы қорытынды жасалады. Оқиғалардың дамуының ықтимал белсенді және пассивті сценарийлері азық-түлік нарығы мен тамақ өнеркәсібінің дамуын анықтайтын факторларды ескереді. Ішкі азық-түлік нарығының дамуы көрші мемлекеттердің саясатын ескере отырып, балама энергия көздері нарығының дамуы, өзіндік сату нарықтарын қорғау, ресурстарды пайдалануды оңтайландыру және нарық субъектілерінің ақпараттық қауіпсіздігін арттыру үшін жаһандық сауда келісімдеріне қол жеткізу жөніндегі жұмысты жандандыру аясында жүруі керек.
Кілт сөздер
продовольственный рынок,
показатели торговли,
доходы населения,
факторы рынка,
пищевая промышленность,
цифровизация,
food market,
trade indicators,
population incomes,
market factors,
food industry,
difitalization,
азық-түлік нарығы,
сауда көрсеткіштері,
халық табысы,
нарық факторлары,
тағам өнеркәсібі,
цифрландыру
Әдебиет тізімі
1. Есполов Т. Цифровизация - ключевой фактор развития АПК. [Электронный ресурс]. - Режим доступа: https://www.kazpravda.kz.
2. Об утверждении Государственной программы развития агропромышленного комплекса Республики Казахстан на 2017-2021 годы: утв. Указом Президента Республики Казахстан 14 февраля 2017 г. № 420. [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://adilet.zan.kz.
3. Дохолян С.В., Вартанова М.Л. Основные факторы организации и развития продовольственного рынка региона в современных условиях // Российское предпринимательство. - 2017. - № 5. - С. 971-982.
4. Официальный сайт Комитета по статистике Министерства национальной экономики РК. [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://www.stat.gov.kz.
5. Анализ рынка продуктов питания в Казахстане. [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://marketingcenter.kz.
Дәйектеу үшін:
Орынбекова Г.А.,
Тулегенова Ж.У.,
Пягай А.А.,
Атирбеков А.Ш.
Қазақстанның азық-түлік нарығының дамуын анықтайтын факторлар. «Тұран» университетінің хабаршысы. 2020;(1):83-89.
For citation:
Orynbekova G.A.,
Tulegenova Zh.U.,
Pyagay A.A.,
Atirbekov A.Sh.
Factors determining the food market development of Kazakhstan. Bulletin of "Turan" University. 2020;(1):83-89.
(In Russ.)
Қараулар: 457