Бизнесте табыстың шешуші факторы ретінде маркетингтік зерттеулерді тиімді қолдану
Аңдатпа
Микроэкономика тұрғысынан, маркетинг - нақты кәсіпорынның (фирманың) жұмыс істеу жүйесі. Маркетингтік іс-шараларды талдау, жоспарлау және өткізу үдерісінде басқарушылар нарықтың жағдайы туралы ақпаратты қажет етеді: тұтынушылар, бәсекелестер және т.б. Маркетингтік зерттеулер - бұл жүйенің қалыптасуы мен жұмыс істеуін қамтамасыз ететін құралдардың бірі, атап айтқанда, жауапты басқарушылық шешімдерді қабылдау үдерісін жеңілдету үшін ақпарат жинау, тіркеу және талдаудан (клиенттер, бәсекелестер, бағалар және басқа нарық құрамдас бөліктері туралы) тұратын іс-шаралар жиынтығы. Маркетингтік зерттеулер бірінші кезекте ақпаратты алу үшін қажет, өйткені, біріншіден, сенімді ақпарат қана жайсыз нәтижеге әкелетін шешімдер қабылдау тәуекелін азайтады, екіншіден, компанияның дамуына оңтайлы шешімдерді үлкен ықтималдықпен қабылдайды. Маркетингтік зерттеулер өздігінен емес, бірақ басқарушылық қызметті анықтайтын шешімдер олардың негізінде жүзеге асырылу шартымен ғана 80%-ға дейін нарық табыстылығын қамтамасыз етеді. Сондықтан қазіргі заманғы нарықтағы маркетингтік зерттеулерді пайдалану тек пайдалы емес, сонымен қатар бизнесті ойдағыдай жүргізу және фирманың бәсекеге қабілеттілігі үшін қажет. Фирма бөлген қаражаттың мақсаттарына және көлеміне байланысты маркетингтік зерттеулер жүргізудің кез-келген нұсқаларын таңдай алады. Зерттеу барысында фирмалардың көпшілігінде өздерінің маркетингтік бөлімшелері бар немесе өздігінше бір мәрте жүргізілетін зерттеуге тапсырыс беретінін айтуға болады. Өздерінің қызметінің сипаты бойынша үнемі ақпаратты немесе соңғы және жаңа деректерді алуды қажетсінетін компаниялар нарық көрсеткішін артық көруі керек.
Тірек сөздер
маркетинговые исследования,
каузальные исследования,
фокус-группа,
инсайт,
бренд,
респондент,
маркетингтік зерттеулер,
каузальды зерттеу,
фокус-топ,
инсайт,
бренд,
респондент,
marketing research,
causal research,
focus group,
insight,
brand,
respondent
Авторлар туралы
О. И. Назарова
Кокшетауский университет им. Абая Мырзахметова
Қазақстан
У. Б. Кабдуалиев
Кокшетауский университет им. Абая Мырзахметова
Қазақстан
А. В. Ткачев
Кокшетауский университет им. Абая Мырзахметова
Қазақстан
Әдебиет тізімі
1. Голубков Е.П. Маркетинговые исследования: теория, методология и практика. - 3-е изд., перераб. и доп. - М.: Финпресс, 2012.
2. Белявский И.К. Маркетинговое исследование: информация, анализ, прогноз: учеб. пособие. - М.: Финансы и статистика, 2012.
3. Багиев Г.Л., Тарасевич В.М. Маркетинг: учебник для вузов. - 3-е изд. - СПб.: Питер, 2010. - 576 с.
4. Овчинникова М.В. Алгоритм оценки качества данных экспертного опроса // Мониторинг общественного мнения: экономические и социальные перемены. - 2015. - № 5. - С. 172-176.
5. Титков А.А., Кунязова С.К. Разработка методики оценки влияния человеческого потенциала на экономическое развитие, инновационность предпринимательства и процессы дедолларизации // Вестник университета «Туран». - 2016. - № 4(72). - С. 48-53.
6. Давлетова М.Т. Внедрение инноваций интернет-рекламы в деятельность компаний в Казахстане // Вестник университет «Туран». - 2016. - № 4(72). - С. 93-98.
Дәйектеу үшін:
Назарова О.И.,
Кабдуалиев У.Б.,
Ткачев А.В.
Бизнесте табыстың шешуші факторы ретінде маркетингтік зерттеулерді тиімді қолдану. «Тұран» университетінің хабаршысы. 2018;(1):27-31.
For citation:
Nazarova O.I.,
Kabdualiev U.B.,
Tkachev A.V.
Effective application of marketing research as a critical success factor in business. Bulletin of "Turan" University. 2018;(1):27-31.
(In Russ.)
Қараулар:
293