ЕЭО-қа интеграция жағдайында қазақстанда агромаркетингті қалыптастыру және дамыту
Аңдатпа
Аграрлық нарық басқа нарықтарға қарағанда неғұрлым күрделі, себебі аграрлық азық-түлік тауарларының еркін қозғалысын ғана емес, сондай-ақ, технология, еңбек құралдары және басқалардың да еркін қозғалысына жағымды жағдай қалыптастыруды білдіреді. ЕЭО - өзара сауда-саттықта кедергілер жойылатын және біріздендірілетін интеграция нысаны. Мұндай жағдайда маркетинг заманауи аграрлық нарық, шаруашылық етудің экономикалық механизмі және біріктірілген өзара қарым-қатынастың жаңа талаптарына сәйкес келетін маңызды элементі болып табылады, аталған жағдайда меншік нысанына қарамастан АӨК кәсіпорындарындағы маркетингтің өндірістік-өткізушілік рөлі тұтынушылармен анықталады. Тәжірибе көрсетіп отырғанындай, дағдарыстан шығу мәселелерінің күрделілігі, жаңа жағдайда шаруашылық ету тәжірибесінің болмауы ғана емес, сондай-ақ аграрлық салада қайта құруды қалыптастыратын тұжырымдамалық негіздің әлсіз болуы. Осы уақытқа дейін агромаркетингтің көп деңгейлі жүйесін құру және дамытуда пысықталған тәсілдер, АӨК кәсіпорындарында маркетинг қызметін рационалды жоспарлау бойынша әдістемелік әзірлемелер, жүзеге асырылатын маркетинг стратегиялардың экономикалық тиімділігін бағалайтын әдістемелер және басқалар жоқ. Аграрлық ішкі кешені жүйесінің күрделілігі, серпінділігі және көпфункционалдығы, агронарықтың тұрақтылығын қамтамасыз ету процесіндегі шешілмеген аспектілердің болуы зерттеудің өзектілігін сипаттайды және оның қызмет ету тиімділігін жоғарылату бойынша бағыттарды әзірлеудің қажеттілігін негіздейді. Сәйкесінше, агроөнеркәсіптік өндірістің тұрақты және тиімді қызмет ету мәселелерін шешуде және мемлекетаралық интеграция жағдайында азық-түлік нарығын дамытуда жүйелі кешенді маркетингтік тәсілді талап етеді.
Кілт сөздер
agromarketing,
agromarketing system,
agribusiness management,
economic integration,
food security,
агромаркетинг,
агромаркетингтік жүйе,
агробизнесті басқару,
экономикалық интеграция,
азық-түлік қауіпсіздігі,
агромаркетинг,
агромаркетинговая система,
управление агробизнесом,
экономическая интеграция,
продовольственная безопасность
Әдебиет тізімі
1. A Message of the President of the Republic of Kazakhstan - Leader of the Nation Nursultan Nazarbayev to the people of Kazakhstan «Strategy «Kazakhstan-2050»: new political course of the state». - Astana, 2012. - December 14.
2. Sokolov А.V., Chulok А.А. Long-term forecast of scientific and technological development of Russia for the period up to 2013: key features and first results // Foresight. - 2012. - V. 6. - № 1. - Р. 12.
3. Padalkina L.S., Klochkov V.V., Tarasova S.V. and others. World Economy: stud. / published by I.P. Nikolayeva. - М.: Avenue, 2010. - 340 p.
4. Meshkova G.V. The development of agromarketing systems: the territorial and branch aspect: abstract. … cand. econ. science - 08.00.05. - SPb: St. Petersburg State Agrarian University, 2008. - 19 p.
5. Vashanov V.A. Russia and the CIS: economic relations. - М.: Publishing house «ALVO», 2002. - 328 p.
6. Press release «New classification of countries». - [Electronic Resource]. - Access mode: http://www.worldbank.org/ru/news/press-release/2013/07/02/new-country-classification.
Дәйектеу үшін:
Разакова Д.И.
ЕЭО-қа интеграция жағдайында қазақстанда агромаркетингті қалыптастыру және дамыту. «Тұран» университетінің хабаршысы. 2018;(2):74-79.
For citation:
Razakova D.I.
Formation and development of agromarketing in Kazakhstan in the conditions of integration in EEU. Bulletin of "Turan" University. 2018;(2):74-79.
(In Russ.)
Қараулар: 257