Қазақстан Республикасында қызмет көрсету нарығының дамуы және қызмет көрсету бәсекелестігін зерттеу
Аңдатпа
Қызмет ету саласы экономиканың қарқында дамып жатқан саласына жатады. Дамыған елдерде қызмет ету саласының ЖІӨ-і жобалап 70% құраса, ал әлем бойынша 60% құрайды. Бұл жерде, қызмет ету саласының құрылымы мен құрамы ілгері дамып жатқандығын атап өткен жөн. Осымен қатар, трансформация жайлы мәліметтер әртүрлі факторларға, соның ішінде:саяси өзгерістер, экономикалық өсу және елдің әл-ауқаты, елдің әлеуметтік-демографиялық өсуінің көрсеткіші, ғылыми-техникалық прогресс және де басқа факторларға тәуелді. Үлкен пайызы өнеркәсіптен құралатын Азербайджаннан басқа, ТМД елдерінде қызмет ету саласы ЖІӨ - басты бөлігін құрайды. Қазақстанда қызмет көрсету саласы 50%-дан астамды құрайды, бұл ЖІӨ құрамында өнеркәсіп пен ауыл шаруашылығының үлесінен айтарлықтай асып түседі. Халықтың әл-ауқатының жақсаруы және өмір сүру деңгейінің көтерілуі қызмет-көрсету саласында талғамның артуына, сонымен қатар бәсекелестіктің артуына әсер етеді. Өнімнің бағасы мен сапасы бәсекелестік нарығына әсер ететін басты факторлар болып табылады. Әртүрлі өнеркәсіппен ұсынылған қызмет көрсету салаларын қолдану бәсекелестігінің коэффициентін есептеу мүмкіндігі, сонымен қатар клиентке болжалына ойдағыдай қызмет көрсетпеу сұрақтары өзекті болып табылады. Осыған байланысты, мақалада қызметтердің бәсекеге қабілеттілігін есептеудің авторлық формуласы ұсынылған.
Кілт сөздер
рынок услуг,
качество,
объем услуг,
конкурентоспособность,
структура,
ожидания клиентов,
service market,
quality,
volume of services,
competitiveness,
structure,
consumer expectations,
қызмет көрсету нарығы,
сапа,
қызметтер көлемі,
бәсекеге қабілеттілік,
құрылым,
клиенттің болжалы
Әдебиет тізімі
1. Восколович Н.А. Экономика платных услуг. - М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2007.
2. Портер М. Международная конкуренция: пер. с англ. - М.: Международные отношения, 1993.
3. Иванова Е.А. Оценка конкурентоспособности предприятия: учеб. пособие. - Ростов н/Д: Феникс, 2008. - 298 с.
4. Карнаухова В.К., Краковская Т.А. Сервисная деятельность: учеб. пособие. - Изд. 2-е. - М.: ИКЦ «МарТ»; Ростов н /Д: Издательский центр «МарТ», 2008. - 254 с.
5. Тывин Л.Ф. Конкурентоспособность предприятия сервиса в условиях рынка. - СПб.: Изд-во ИИГ «АКТиБ», 2001. - 27 с.
Дәйектеу үшін:
Елеусинова А.У.,
Уристемова Г.Е.
Қазақстан Республикасында қызмет көрсету нарығының дамуы және қызмет көрсету бәсекелестігін зерттеу. «Тұран» университетінің хабаршысы. 2018;(2):104-108.
For citation:
Yeleussinova A.U.,
Uristemova G.E.
Development of the service market of the Republic of Kazakhstan and research of competitiveness of services. Bulletin of "Turan" University. 2018;(2):104-108.
(In Russ.)
Қараулар: 871