Preview

«Тұран» университетінің хабаршысы

Кеңейтілген іздеу

Пандемияның әлемдегі үздік брендтерге әсері.

https://doi.org/10.46914/1562-2959-2022-1-1-129-137

Толық мәтін:

Аңдатпа

Пандемия мыңдаған бизнеске кері әсерін тигізді, бірақ көптеген әлемдік бренд компаниялары қалыптасқан жағдайға бейімделіп, өздерінің стратегиясын өзгерту нәтижесінде үлкен табыстарға қол жеткізіп отыр. Әлемдік бренд компаниялары пандемия мен оқшаулау кезінде нарықтық капиталдандыруды 12%-дан 565%-ға дейін арттыра алды. Мақалада «Әлемдегі 100 үздік» рейтингіне кіретін компаниялардың нарықтық капиталдандыруына, аймақтар бойынша ірі компаниялардың көлемі мен оның өзгерісіне, Жапония, Ұлыбритания, Германия, Канада, АҚШ, Франция, Қытай сияқты елдердің нарықтық капиталының өзгеруі талданды. Талдау барысында автор «Әлемнің 500 үздік компаниясы», «Әлемнің 100 үздік компаниясы» баяндамаларына, «Әлемдік бәсекеге қабілеттілік индексі» Дүниежүзілік экономикалық форумның материалдарына шолу жасады. Әлем бойынша ең үздік компаниялардың нарықтық капиталына талдау жүргізу кезінде, ақпарат жинау және қажетті материалды тиімді іздеу, топтау, өңдеу және жалпылау сияқты жалпы логикалық әдістер, халықаралық ұйымдар мен рейтингтердің материалдарын салыстыру, сондай-ақ зерттеуші-ғалымдардың еңбектері қолданылды. Салыстырмалы әдіс бойынша талдау АҚШ-тың үздік Apple Inc, Microsoft Corp, Amazon.сom Inc компанияларының, Қытайдың алпауыт компаниялары: Tencent, Alibaba GRP-ADR, Kweichow Mouta; Жапонияның үздіктері: Toyota Motor, Sony Group Corp; неміс компаниялары (Volkswagen AG) мен танымал француз компанияларының (L’oreal) және т.б. мысалында жасалды.

Авторлар туралы

М. К. Тулеубаева
Қ.И. Сәтбаев атындағы Қазақ ұлттық техникалық зерттеу униваерситеті
Қазақстан

э.ғ.к., профессор ассистенті

Алматы қ.



Р. М. Рахимбаева
әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті,
Қазақстан

э.ғ.м., аға оқытушы

Алматы қ.



М. Т. Баймуханова
Х. Досмұхамедов атындағы Атырау университеті
Қазақстан

э.ғ.м., аға оқытушы

Атырау қ.



Г. У. Макенова
Нархоз университеті
Қазақстан

э.ғ.м., аға оқытушы

Алматы қ.



Әдебиет тізімі

1. URL: https://www.pwc.com/gx/en/services/audit-assurance/publications/global-top-100-companies.html

2. BrandFinanceGlobal 500, 2019.

3. Brand Finance Global 500, 2021.

4. Макенова Г.У., Сералы А. Позиции ведущих международных брендов во время пандемии // Матер. Республиканской научной онлайн-конференции «Наука и новое поколение–2021», посвященной 30-летию Независимости Республики Казахстан. 16 апреля 2021 г. – С. 198.

5. Рахимбава Р.М.,Макенова Г.У. Пандемияның халықаралық туризмге әсері //Вестник университета «Туран». – 2021. – № 4(92). – С. 170.

6. Brand Finance Plc 2021, P. 49.

7. Анализ Bloomberg и PwC. URL: https://www.pwc.com/gx/en/services/audit-assurance/publications/global-top-100-companies.html

8. PwC| Global Top 100 companies by market capitalization. Р. 4, 5, 9, 12.

9. URL: https://www.pwc.com/gx/en/services/audit-assurance/publications/global-top-100-companies.html Global Top 100 companies. March 2021. P. 9.

10. URL: https://www.pwc.com/gx/en/services/audit-assurance/publications/global-top-100-companies.html Global Top 100 companies. March 2021. P. 10, 11, 12.

11. Global Top 100 companies by market capitalisation. 2020. P 12. URL: https://www.pwc.com/gx/en/audit-services/publications/assets/global-top-100-companies-2020.pdf

12. Перспективы мировой экономики. – 2021. URL: https://www.vsemirnyjbank.org/ru/publication/global-economic-prospects


Рецензия

Дәйектеу үшін:


Тулеубаева М.К., Рахимбаева Р.М., Баймуханова М.Т., Макенова Г.У. Пандемияның әлемдегі үздік брендтерге әсері. «Тұран» университетінің хабаршысы. 2022;(1):129-137. https://doi.org/10.46914/1562-2959-2022-1-1-129-137

For citation:


Tuleubayeva М.K., Rakhimbayeva R.M., Baimukhanova M.T., Makenova G.U. Impact of the pandemic on the world's best brands. Bulletin of "Turan" University. 2022;(1):129-137. (In Kazakh) https://doi.org/10.46914/1562-2959-2022-1-1-129-137

Қараулар: 274


ISSN 1562-2959 (Print)
ISSN 2959-1236 (Online)