Қазақстандағы электрондық маркетинг және электрондық коммерция: жағдайды талдау, ерекшеліктері және даму тенденциялары
https://doi.org/10.46914/1562-2959-2022-1-1-259-267
Аңдатпа
Мақаланың мақсаты – елдегі сауданы қолдаудың негізгі әдістерінің бірі ретінде е-коммерция нарығын бағалау. Осы мақсатқа жету үшін келесі міндеттер қойылды: электрондық коммерцияның анықтамасын және оның элементтерін ашу, электрондық коммерция статистикасының деректерін және Қазақстан Республикасындағы электрондық коммерцияның даму деңгейін зерттеу. Бүгінгі таңда электрондық коммерция белсенді түрде дамып келеді, ол бизнесті дамытудың басқа мүмкіндіктерін берді, атап айтқанда, транзакциялық шығындарды айтарлықтай үнемдеу, шетелдік платформаларға қашықтан қол жеткізу. ЭК-ны дамыту үшін Қазақстандық компанияларды халықаралық электронды платформаларда ілгерілету шаралары ерекше маңызға ие. Бұл мақалада әлемдегі және Қазақстан Республикасындағы осы нарықтағы электрондық маркетингтің ерекшеліктері, тенденциялары, талдаулары қарастырылады. Жүргізілген талдау нәтижелері Қазақстандағы электрондық коммерцияның даму жолындағы кедергілерді анықтады. Электрондық сауданың жұмыс істеу тетігін жетілдіру үшін қажетті іс-шаралар мен ұсынымдар келтірілген. Елдің ішкі деңгейіндегі ЭК бизнеске нарықта өзінің бар екенін айтуға мүмкіндік береді. Ол сондай-ақ, экономикалық қызметі мен мүмкіндіктерін мемлекеттік шекарадан тыс деңгейде кеңейтуге мүмкіндік береді. Интернеттің еркін өрістеуі мен ыңғайлылығы арқасында көптеген тұтынушылар интернет-дүкендерге еркін жүгінеді, бұл өз кезегінде әлемнің әртүрлі елдеріндегі физикалық бәсекелестерімен оңай бәсекелеседі. Бүгінгі таңда электрондық коммерция кез-келген бизнестің тәуелсіз және табысты саласы ретінде қабылданады және өзгерістер мен өсудің жоғары трендіне ие.
Авторлар туралы
К. В. МаленкоҚазақстан
докторант
Ақтөбе қ.
А. А. Құрманалина
Қазақстан
э.ғ.к., аға оқытушы
Ақтөбе қ.
В. В. Семенихин
Қазақстан
п.ғ.к., доцент
Ақтөбе қ.
Әдебиет тізімі
1. Kosiur D.R. Understanding Electronic Commerce. Redmond, Washington: Microsoft Press. 1997. 287 p.
2. Эймор Д. Электронный бизнес: эволюция и/или революция. Жизнь и бизнес в эпоху INTERNET [Пер. с англ. Н.М. Макаровой]. – М.: Вильямс, 2001. – 751 с.
3. Грабауров В.А. Электронный бизнес: учебное пособие. – Минск: БГЭУ. – 2007. – 211 с.
4. Сергеев А.П. Как создать свой интернет-бизнес: краткое руководство. – М.: Диалектика. – 2008. – 249 с.
5. Кобелев О.А. Электронная коммерция: учебное пособие. – М.: Дашков и К. – 2011. – 674 с.
6. Карев Я.А. Электронные документы и сообщения в коммерческом обороте: правовое регулирование. – М.: Статут. – 2006. – 319 с.
7. Chaffey D., Smith P.R. eMarketing eXcellence. 1 st ed. Amsterdam: Eisevier, 2012. 360 p.
8. Fellenshtein C., Wood R. Exploring E-commerce, Global E-business and E-societies // Upper Saddle River: Prentice-Hall, 2000. 269 p.
9. Векшинский А.А., Тывин Л.Ф. Интернет-маркетинг как новое направление в современной концепции маркетинга взаимодействия // Технико-технологические проблемы сервиса. – 2017. – № 2. – С. 102–108.
10. Eley B., Tilley S. Online Marketing Inside Out. Site Point Pty Ltd, 2009. 210 p.
11. Leamer E.E., Storper M. The economic geography of the internet age //Journal of international Business Studies. 2001. No. 32(4). P. 641–665.
12. Liman R.E., Rivlin A.M. Projecting the economic impact of the internet // American Economic Review. 2001. No. 91(2). P. 313–317.
13. Дергачев В.А. Геополитика. Раздел «Глобализация» [Электрон. ресурс]. – 2010. URL: http://dergachev.ru/Russianencyclopedia/04/90.html/ (дата обращения: 05.05.2021)
14. Мацуура К. Глобализация – это также культурный прогресс // Международная жизнь. – 2000. – № 8–9. – С. 25–32.
15. Бюро национальной статистики Агентства по стратегическому планированию и реформам РК [Электрон. ресурс]. URL: http://stat.gov.kz/ (дата обращения: 05.05.2021)
Рецензия
Дәйектеу үшін:
Маленко К.В., Құрманалина А.А., Семенихин В.В. Қазақстандағы электрондық маркетинг және электрондық коммерция: жағдайды талдау, ерекшеліктері және даму тенденциялары. «Тұран» университетінің хабаршысы. 2022;(1):259-267. https://doi.org/10.46914/1562-2959-2022-1-1-259-267
For citation:
Malenko K.V., Kurmanalina А.А., Semenikhin V.V. Electronic marketing and electronic commerce in Kazakhstan: analysis of the state, features and development trends. Bulletin of "Turan" University. 2022;(1):259-267. (In Russ.) https://doi.org/10.46914/1562-2959-2022-1-1-259-267