Студенттерді одан әрі жұмысқа қамтуға сенімділікке жұмсақ скиллдің әсерін зерттеу
https://doi.org/10.46914/1562-2959-2024-1-4-227-241
Аңдатпа
Қазіргі серпінді дамып келе жатқан әлемде кәсіби саладағы «жұмсақ дағдылардың» (софт дағдылары) рөлі туралы мәселе ерекше өзекті болып табылады. Бұл зерттеуде жұмсақ дағдылар мен студенттердің кәсіби болашағына деген сенімі арасындағы байланысты талдауға назар аударылды. Зерттеудің мақсаты – еңбек нарығында сұранысқа ие жұмсақ дағдыларды анықтау, сондай-ақ олардың студенттердің өз мамандығы бойынша жұмыс табу қабілетіне сенім деңгейіне әсерін бағалау. Осы мақсатқа жету үшін Ахмет Байтұрсынұлы атындағы Қостанай өңірлік университетінің әртүрлі білім беру бағдарламалары бойынша білім алып жатқан 538 3 және 4 курс студенттеріне сауалнама жүргізілді. Деректерді талдау R-Studio бағдарламасында статистикалық әдістерді қолдану арқылы жүргізілді. Зерттеудің өзіндік ерекшелігі болашақ мамандарды дайындаудың әртүрлі бағыттарын ескере отырып, жұмсақ дағдылардың жұмысқа орналасуға деген сеніміне әсерін зерттеудің кешенді тәсілінде жатыр. Алынған нәтижелердің білім беру бағдарламаларын жетілдіру үшін практикалық маңызы болуы мүмкін, еңбек нарығында сұранысқа ие «жұмсақ дағдыларды» дамытуға баса назар аударылады, бұл студенттердің өз бетінше жұмысқа дайындық деңгейін арттырады. Бұл зерттеу еңбек нарығында қандай жұмсақ дағдыларға сұраныс көп екенін, респонденттердің пікірлерін және олардың дамуы студенттердің табысты жұмысқа деген сеніміне қалай әсер ететінін анықтауға көмектеседі, бұл жұмсақ дағдылардың студенттердің мансаптық перспективаларына әсері туралы түсінікті кеңейтеді. Алынған нәтижелерді еңбек нарығында түлектердің бәсекеге қабілеттілігін арттыру мақсатында білім беру бағдарламаларын жетілдіруге пайдалануға болады. Сондай-ақ студенттерге табысты жұмыс табу және мансап құру үшін қажетті дағдыларды дамытуға көмектесу.
Авторлар туралы
Р. К. АмантаеваҚазақстан
докторант
Қостанай
Н. Т. Сартанова
Қазақстан
э.ғ.к., доцент
Қостанай
Р. Ч. Бектурганова
Қазақстан
п.ғ.д., профессор
Қостанай
Л. А-Н. Байжанова
Қазақстан
э.ғ.м., аға оқытушы
Қостанай
Әдебиет тізімі
1. Muhammad A. Factor Analysis of the Companies Demands to the Polytechnic Graduates in Indonesia // Journal of Computational and Theoretical Nanoscience. 2019. No. 25(1). P. 117–121.
2. Padhi P. Integrating soft skill training in professional coursesfor sustainable employment: an overview // BOHR International Journal of Social Science and Humanities Research. 2022. No. 1(1). P. 17–24.
3. Бондарева Л.В., Потемкина Т.В., Саулембекова Г.С. Влияние «мягких» навыков на готовность к самостоятельному трудоустройству: опыт самооценки будущих инженеров // Высшее образование в России. – 2022. – Том 30. – № 12. – С. 59–74.
4. Уразова Б.А. Образовательное несоответствие и рынок труда в республике Казахстан // Вестник университета «Туран». – 2022. – № 1. – С. 284–296.
5. Кюрегян А.Л., Хусаинова М.А. Гибкие навыки как ключевые компетенции, повышающие конкурентноспособность выпускников вузов // Вестник Самарского Государственного Технического Университета. Серия «Психолого-педагогические науки». – 2022. – № 19(4). – С. 113–120.
6. Beaumont E., Gedye S., Richardson S. “Am I employable?”: Understanding students’ employability confidence and their perceived barriers to gaining employment // Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education. 2016. No. 19. P. 1–9.
7. Benabou R., Tirole J. Self-Confidence and Personal Motivation // The Quarterly Journal of Economics. 2002. No. 117(3). P. 871–915.
8. Asefer A., Abidin Z. Soft skills and graduates’employability in the 21st century from employers’ perspectives: a review of literature // International Journal of Infrastructure Research and Management. 2021. No. 9(2). P. 44–59.
9. Abisheva A.Y., Yeralina E.M. Soft skills of bachelor degree students: analysis of sources by gender for employment // Central Asian Economic Review. 2022. No. 1. P. 60–72.
10. Гельманова З.С., Мажитова С.К. Гибкие компетенции: возможности трудоустройства выпускников // Государство и бизнес: теория и практика управления. – 2023. – № 6. – С. 21–28.
11. Husni A., Albert A. Developing Soft Skills in Teaching PAI // BICC Proceedings. 2023. No. 1. P. 76–84.
12. Fernandez F., Liu H. Examining relationships between soft skills and occupational outcomes among U.S. adults with–and without–university degrees // Journal of Education and Work. 2019. No. 32(8). P. 650– 664.
13. Kumar S. The Study about Communication Skill: A Prerequisite for Engineers // World Journal of English Language. 2022. No. 12(3). P. 96.
14. Parveen S., Iqbal A., Farid M.F. Communication Confidence and Employability Skills Between Students of English Works and BS English Program: A Comparative Analysis // Global Digital & Print Media Review. 2023. No. VI(I). P. 254–263.
15. Rahman M.M. 21st Century Skill “Problem Solving”: Defining the Concept // Asian Journal of Interdisciplinary Research. 2019. No. 2(1). P. 64–74.
16. Cicek V., Palavan O. Impact of Drama Education on the Self-Confidence and Problem-Solving Skills of Students of Primary School Education // Kastamonu Education Journal. 2017. No. 25(1). P. 187–202.
17. Nandasinghe G. Leadership and Organization Performance: A Review on Theoretical and Empirical Perspectives // Global Journal of Management and Business Research. 2020. No. 20(4). P. 25–30.
18. Shomotova A., Karabchuk T., Ibrahim A. Leadership potential and self-perceived employability of undergraduate students in the United Arab Emirates // International Journal of Educational Research Open. 2024. No. 7. P. 100335.
19. Abdullah A.R., Muhammad M.Z., Md Nasir N.A. The Role of Soft Skills on Business Graduates Employability // Journal of Entrepreneurship and Business. 2021. No. 7(2). P. 83–94.
20. Yue X. The Impact of Undergraduates Servant Leadership on Their Employability // Sage Open. 2024. No. 14(2). P. 2158–2440.
21. Vendolska I. Flexible Graduate is Successful Graduate. Key Factors of Successful Job Interview, Results of a Comparative Analysis // Journal of Competitiveness. 2016. No. 8(2). P. 87–102.
22. Omar M.K. Relationship Between Career Adaptability and Employability Skills: Towards Engineering Graduates Career Development // International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences. 2023. No. 13(12). P. 5026-5039.
23. De Prada E., Mareque M., Pino-Juste M. Self-Esteem among University Students: How It Can Be Improved through Teamwork Skills // Education Sciences. 2024. No. 14(1). P. 108.
24. Määttä K., Köngäs M. The Basics of Continuous Learning Pedagogy // Education and Society. 2021. No. 39(1). P. 81–96.
25. Mainga W. et al. Graduate Employability of Business Students // Administrative Sciences. 2022. No. 12(3). P. 72.
26. Pehlivan A. The Effect of the Time Management Skills of Students Taking a Financial Accounting Course on their Course Grades and Grade Point Averages // International Journal of Business and Social Science. 2013. No. 4(5). P. 196–203.
27. Majid S. Importance of Soft Skills for Education and Career Success // International Journal for Cross- Disciplinary Subjects in Education. 2012. No. 2(2). P. 1036–1042.
28. Tang K.N. The importance of soft skills acquisition by teachers in higher education institutions // Kasetsart Journal of Social Sciences. 2020. No. 41. P. 22–27.
29. Schulz J.F., Thöni C. Overconfidence and Career Choice // PLoS ONE. 2016. No. 11(1). P. e0145126.
Рецензия
Дәйектеу үшін:
Амантаева Р.К., Сартанова Н.Т., Бектурганова Р.Ч., Байжанова Л.А. Студенттерді одан әрі жұмысқа қамтуға сенімділікке жұмсақ скиллдің әсерін зерттеу. «Тұран» университетінің хабаршысы. 2024;(4):227-241. https://doi.org/10.46914/1562-2959-2024-1-4-227-241
For citation:
Amantaeva R.K., Sartanova N.T., Bekturganova R.Ch., Baizhanova L.A. Research of the influence of soft skills on confidence in further employment of students. Bulletin of "Turan" University. 2024;(4):227-241. (In Russ.) https://doi.org/10.46914/1562-2959-2024-1-4-227-241