Preview

«Тұран» университетінің хабаршысы

Кеңейтілген іздеу

Қазақстан Республикасындағы мемлекеттік басқарудың сервистік моделіне көшу жағдайында мемлекеттік қызметтерді көрсетуде инновациялық құралдарды қолдану

https://doi.org/10.46914/1562-2959-2025-1-1-42-54

Толық мәтін:

Аңдатпа

Мақалада Қазақстан Республикасындағы мемлекеттік қызмет көрсету жүйесін реформалаудың негізгі аспектілері қарастырылып, қызмет алушыларға қызмет көрсетуге және тұтынушыға бағдарланған ортаны құруға баса назар аударылады. Ол процестерді автоматтандыру, ақпараттық технологияларды интеграциялау және белсенді басқаруға көшу саласындағы жетістіктерді ескере отырып, мемлекеттік қызмет көрсету жүйесінің ағымдағы жағдайын зерттейді. Мемлекеттік қызметшілер арасында жүргізілген фокус-топтардың деректерін пайдалана отырып, зерттеу азаматтар мен мемлекеттік органдардың алдында тұрған қиындықтарды анықтау кезінде ағымдағы реформалардың тиімділігін бағалайды. Маңызды тақырып – мемлекеттік қызметтердің сапасын, қолжетімділігін және ашықтығын арттырудағы цифрлық технологиялардың трансформациялық рөлі. Мақалада инновациялық құралдар қызмет көрсетуді қалай оңтайландыратыны, бюрократиялық кедергілерді азайтатыны және азаматтардың қанағаттануын арттыратыны туралы айтылады. Сонымен қатар, ол цифрлық теңсіздік маңызды кедергі екенін мойындайды және адамдардың әртүрлі топтары үшін технологияларға тең қолжетімділікті қамтамасыз ету бойынша күш-жігерді ынталандырады. Авторлар нормативтік-құқықтық базан ы жетілдіру және азаматтармен белсенді араласуды ынталандыру арқылы мемлекеттік органдарға деген сенімді нығайтуды жақтайды. Олар жаңа технологияларға үнемі бейімделу қажеттілігін және жүйелік тиім сіздіктерді жою үшін кері байланысқа негізделген тәсілдердің маңыздылығын атап көрсетеді. Зерттеу азаматтардың сенімін арттыру және әлеуметтік дамуға жәрдемдесу кезінде Қазақстанның мемлекеттік қызмет көрсету экожүйесін ілгерілетудің жол картасын ұсына отырып, модернизацияны инклюзиямен теңестіру бойынша тиімді идеяларды ұсынады.

Авторлар туралы

Б. Н. Бокаев
Қазақстан Республикасы Жоғары аудиторлық палатасы
Қазақстан

PhD, профессор

Астана қ. 



К. К. Садыкова
Қазақстан Республикасы Президентінің жанындағы Мемлекеттік басқару академиясы
Қазақстан

Астана қ. 



Ә. Ғ. Ғалы
Қазақстан Республикасы Президентінің жанындағы Мемлекеттік басқару академиясы
Қазақстан

докторант

Астана қ. 



Әдебиет тізімі

1. Об утверждении Концепции развития государственной службы Республики Казахстан на 2024– 2029 годы. Указ Президента Республики Казахстан от 17 июля 2024 года № 602. URL: https://adilet.zan.kz/rus/docs/U2400000602

2. E-Government Development Index (EGDI). URL: https://publicadministration.un.org/egovkb/en-us/About/Overview/-E-Government-Development-Index

3. GII 2024 results. URL: https://www.wipo.int/web-publications/global-innovation-index-2024/en/gii-2024-results.html

4. Об утверждении Концепции развития государственного управления в Республике Казахстан до 2030 года. Указ Президента Республики Казахстан от 26 февраля 2021 года № 522. URL: https://adilet.zan.kz/rus/docs/U2100000522

5. Krueger R.A., Casey M.A. Focus Groups: A Practical Guide for Applied Research. Sage, 2009. 219 p.

6. Lune H., Berg B. Qualitative Research Methods for the Social Sciences, Global Edition. Pearson. 2017. 256 p.

7. Morgan D.L. Focus groups as qualitative research (2nd ed.). Sage Publications, 1997. URL: https://doi.org/10.4135/9781412984287

8. Hughes O.E. Public Management and Administration. Palgrave Macmillan, 4th edition. 2012. 384 p.

9. Drechsler W. The rise and demise of the New Public Management: Lessons and opportunities for South East Europe // Uprava, letnik VII, 2009. No. 3. P. 7–27

10. Fukuyama F. State-Building: Governance and World Order in the 21st Century. Cornell University Press. 2004. 160 p.

11. Ostrom E. Crossing the Great Divide: Coproduction, Synergy, and Development // World Development. 1996. No. 24. Issue 6. P. 1073–1087

12. Rose-Ackerman S. Corruption and Government: Causes, Consequences, and Reform. Cambridge University Press. 1999. URL: https://doi.org/10.1017/CBO9781139175098

13. Heeks R. Information Systems and Developing Countries: Failure, Success, and Local Improvisations // The Information Society. 2020. No. 18. P. 101–112. URL: http://dx.doi.org/10.1080/01972240290075039

14. Dunleavy, Margetts, et al. New Public Management Is Dead – Long Live Digital-Era Governance // Journal of Public Administration Research and Theory. 2006. No. 16(3). P. 467–494.

15. The World Bank. Delivering services in multicultural societies. URL: https://documents.worldbank.org/pt/publication/documents-reports/documentdetail/193841468155123642/delivering-services-in-multiculturalsocieties

16. Pollitt C., Bouckaert G. Public Management Reform. A Comparative Analysis – Into The Age of Austerity. 2017. 410 p.

17. Результаты общественного мониторинга оценки качества оказания государственных услуг // Исследовательский центр «Талап». – Нур-Султан: Агентство РК по делам государственной службы, 2021. – 380 с.

18. Отчет о результатах проведения общественного мониторинга качества оказания государственных услуг. URL: https://www.gov.kz/memleket/entities/qyzmet/documents/details/277854?lang=kk

19. О Система ежегодной оценки эффективности деятельности центральных государственных и местных исполнительных органов областей, городов республиканского значения, столицы. Указ Президента Республики Казахстан от 19 марта 2010 года № 954. URL: https://adilet.zan.kz/rus/docs/U100000954

20. Национальный доклад о состоянии государственной службы в Реcпублике Казахстан. 2024. URL: https://www.gov.kz/uploads/2024/4/5/2b570c000ed2ee210152ea19e9f0dcb3_original.764584.pdf

21. Veiga L., Janowski T., Barbosa L.S. Digital government and administrative burden reduction // Proceedings of the 9th International Conference on Theory and Practice of Electronic Governance. New York: Association for Computing Machinery, 2016. P. 323–326. URL: https://doi.org/10.1145/2910019.2910107.

22. Dunleavy P. et al. Digital Era Governance: IT Corporations, the State, and e-Government. Oxford University Press, 2006. 302 p.

23. Muralidharan et al. Building State Capacity: Evidence from Biometric Smartcards in India // American Economic Review. 2016. Vol. 106. No. 10. P. 2895–2929.

24. The World Bank. Improving Public Sector Performance through Innovation and Inter-Agency Coordination. 2018. URL: https://documents1.worldbank.org/curated/fr/833041539871513644/pdf/131020-WP-P163620-WorldBankGlobalReport-PUBLIC.pdf

25. Eubanks V. Automating Inequality: How High-Tech Tools Profile, Police, and Punish the Poor. 2022. 482 p.

26. Bovens M., Zouridis S. From Street-Level to System-Level Bureaucracies: How Information and Communication Technology Is Transforming Administrative Discretion and Constitutional Control // Public Administration Review. 2002. No. 62(2). P. 174–184.

27. Linders D., Liao C. Z.-P., Wang C.-M. Proactive e-governance: Flipping the service delivery model from pull to push in Taiwan // Government Information Quarterly. 2018, no. 35(4), p. 68–76.

28. Proactive governance enhances service delivery in Estonia. URL: https://e-estonia.com/proactiveservices-estonia/

29. Rowley J. An analysis of the e-service literature: Towards a research agenda // Internet Research. 2006. No. 16(3). P. 339–359.

30. Dunleavy P., Margetts H., Bastow S., Tinkler J. New public management is dead – long live digital – era governance // Journal of Public Administration Research and Theory. – 2006. – 16(3). – P. 467–494.


Рецензия

Дәйектеу үшін:


Бокаев Б.Н., Садыкова К.К., Ғалы Ә.Ғ. Қазақстан Республикасындағы мемлекеттік басқарудың сервистік моделіне көшу жағдайында мемлекеттік қызметтерді көрсетуде инновациялық құралдарды қолдану. «Тұран» университетінің хабаршысы. 2025;(1):42-54. https://doi.org/10.46914/1562-2959-2025-1-1-42-54

For citation:


Bokayev B.N., Sadykova K.K., Galy A.G. Application of innovative tools in providing public services in the context of transition to a service model of public administration in the Republic of Kazakhstan. Bulletin of "Turan" University. 2025;(1):42-54. (In Russ.) https://doi.org/10.46914/1562-2959-2025-1-1-42-54

Қараулар: 346


ISSN 1562-2959 (Print)
ISSN 2959-1236 (Online)