Алтынкөл станциясын дамыту қазақстан республикасының транзиттік әлеуетін дамытудың маңызды факторы ретінде
https://doi.org/10.46914/1562-2959-2025-1-2-253-265
Аңдатпа
Қазіргі уақытта халықаралық теміржол дәліздері әртүрлі елдер арасында жүктерді тасымалдаудың маңызды арналарына айналуда. Еуразиялық көлік торабы Қазақстан республикасының аумағын кесіп өтетін бірнеше халықаралық автомобиль жолдарынан тұрады, автомобиль жолдары теміржол желісімен бірге терминалдық қозғалыстың көліктік-логистикалық жүйесін құрайды. «Қорғас-Алматы» халықаралық автомобиль жолдары «Батыс Қытай-Батыс Еуропа» автомобиль жолдары желісіне қосылудың бастапқы нүктесі болып табылады, бұл елдер арасындағы өзара ынтымақтастыққа ықпал етеді. Алтынкөл станциясы «Жаңа Жібек жолы» халықаралық көлік дәлізінің негізгі буындарының бірі болып табылады. Осыған байланысты станцияның қазіргі проблемалары мен перспективаларын зерттеу Қытай Халық Республикасы алға тартқан «Бір Белдеу – Бір Жол» стратегиясы аясында ерекше өзекті болып отыр. Мақаланың мақсаты-Алтынкөл станциясы арқылы Қытай-Қазақстан халықаралық теміржол дәлізінде логистикалық жүк тасымалының қазіргі проблемаларын зерттеу, сондай-ақ жүк тасымалының тиімділігін арттыру жолдарын іздеу. Зерттеудің өзіндік ерекшелігі шекаралық өткелдер мен цифрлық технологияларды дамытудағы проблемалар мен кедергілерді анықтауға мүмкіндік берген іріктелген деректер негізінде Алтынкөл станциясының қазіргі жағдайын талдаудың кешенді тәсілінде жатыр.
Авторлар туралы
Ж. У. КарановаҚазақстан
Докторант.
Алматы қ.
Ж. М. Тымбаева
Қазақстан
э.ғ.к, қауымдастырылған профессор.
Алматы қ.
З. Б. Ахметова
Қазақстан
э.ғ.к, қауымдастырылған профессор.
Алматы қ.
Е. М. Спанова
Қытай
т.ғ.м.
Хэбэй қ.
Әдебиет тізімі
1. Корженгулова А.А., Тайгашинова К.Т., Назарова В.Л. Международный опыт и состояние логистики в Казахстане // Вестник университета «Туран». – 2019. – № 2.– С. 28–33.
2. Roberts M., Melecky M., Bougna T., Xu Y. Transport corridors and their wider economic benefits: A quantitative review of the literature // J Regional Sci. 2020, no. 60, pp. 207–248. URL: https://doi.org/10.1111/jors.12467
3. Persyn D., Barbero J., Díaz-Lanchas J., Lecca P., Mandras G., Salotti S. The ripple effects of large-scale transport infrastructure investment // Journal of Regional Science. 2023, no. 63, pp. 755–792. URL: https://doi.org/10.1111/jors.12639
4. Jacobsson S. Managing Terminal and Transport Processes with Access Management Services // Transportation Journal. 2023, no. 62, pp. 144–176. URL: https://doi.org/10.5325/transportationj.62.2.0144
5. Карсыбаев Е.Е., Мусалиева Р.Д., Рахметжанов А.А. Мероприятия по улучшению инфраструктуры пограничного перехода Хоргос – Алтынколь // Вестник КазАТК. – 2021. – № 2(117). – C. 41–50.
6. Вардомский Л.Б., Тураева М.О. Развитие транспортных коридоров постсоветского пространства в условиях современных геополитических и экономических вызовов. – М.: Институт экономики РАН. – 2018. – 66 с.
7. Каукенов А. Трансформация экономики Казахстана. – Астана: Типография «ИндигоПринт». – 2019. – 368 с.
8. Букреева Т.Н. Анализ трансформации мировой логистической системы в условиях дестабилизации международных отношений // Журнал прикладных исследований. – 2022. – № 5. – С. 56–62. URL: https://doi10.47576/2712-7516_2022_5_1_56.
9. Абжапбарова А.Ж., Урсарова А.К. Роль станции Алтынколь в развитии транзитно-транспортного потенциала республики / Материалы XLI Международной научно-практической конференции КазАТК им. М. Тынышпаева «Инновационные технологии на транспорте: образование, наука, практика». – 2017. – № 2. – C. 285–289.
10. Корпоративный Фонд «KAZLOGISTICS». Итоговый отчет по теме «Анализ работы станций Достык и Алтынколь в условиях множественности собственников и операторов вагонов с выработкой рекомендаций по совершенствованию процесса работы данных станций с участниками перевозочного процесса». – Нур-Султан, 2020. – 106 c. URL: https://www.kazlogistics.kz/upload/iblock/b4d/b4dd1f4bab55317fb3f1a36c2703cb8d.pdf. (дата обращения: 12.07.2024)
11. Центральноазиатское региональное экономическое сотрудничество (ЦАРЭС). Оценка железнодорожного сектора Казахстана. – 2021. – 41 c.
12. URL: https://www.carecprogram.org/uploads/CAREC-RSA-RU-KAZ-FA_1JUL2021.pdf. (дата обращения: 21.08.2024)
13. Куртикова Э.Р., Куртикова А.Р., Козина Е.М. Пограничный переход Алтынколь – Хоргос: основные проблемы и пути их решения / Материалы XVI Международной научно-практической конференции. – 2021. – № 2. – C. 390–392.
14. АО «Управляющая компания специальной экономической зоны «Международный центр приграничного сотрудничества «Хоргос». Стратегия развития специальной экономической зоны «Международный центр приграничного сотрудничества «Хоргос» на 2020–2022 годы». – 2020. – 88 с. URL: https://khorgos.kz/ (дата обращения:13.09.2024)
15. Винокуров Е.Ю., Лобырев В.Г., Цукарев Т.В. Транспортные коридоры Шелкового пути: анализ барьеров и рекомендации по направлению инвестиций. – 2018. – 50 с.
16. Transportation accounting system. RailWagonlocation Company. URL: https://www.railwagonlocation.com. 2023. (accessed: 18.10.2024)
Рецензия
Дәйектеу үшін:
Каранова Ж.У., Тымбаева Ж.М., Ахметова З.Б., Спанова Е.М. Алтынкөл станциясын дамыту қазақстан республикасының транзиттік әлеуетін дамытудың маңызды факторы ретінде. «Тұран» университетінің хабаршысы. 2025;(2):253-265. https://doi.org/10.46914/1562-2959-2025-1-2-253-265
For citation:
Karanova Zh.U., Tymbayeva Zh.M., Akhmetova Z.B., Spanova E.M. Altynkol station as an important factor in the development of the transit potential of the Republic of Kazakhstan. Bulletin of "Turan" University. 2025;(2):253-265. (In Russ.) https://doi.org/10.46914/1562-2959-2025-1-2-253-265