The models of commercialization of scientific developments
Abstract
Keywords
About the Authors
A. S. UsmanovKazakhstan
K. E. Mendigaliyev
Kazakhstan
References
1. Christensen Clayton M. The Innovator’s dilemma: when new technologies case great firms to fail. Harvard business school press. Boston, MA, 2002.
2. Michael Boehlje. Business challenges in commercialization of agricultural technology // International food and agribusiness management review. Volume 7, Issue 1, 2004.
3. Shavinina Larisa V. The international handbook on innovation. Pp 1500. Carleton University, Canada, 2003.
4. Sunding D. and D. Zilberma. The agricultural innovation process: research and technology adoption in a changing agricultural sector, 2001.
5. Christensen Clayton M. The innovator’s dilemma: when new technologies case great firms to fail. Harvard Business School Press. Boston, MA, 2002.
6. Белая О.С., Мухаметзянова Д.Д. Стратегии коммерциализации инноваций и проблемы введения инновационных продуктов на рынок // Российское предпринимательство. - 2015. - № 19. - P. 3209-3216.
7. Бишинбаева С. Развитие эффективной системы коммерциализации технологий в Казахстане: http://www.centrasia.ru.
8. Чуканова О.А., Шашкова Е.Б. Особенности коммерциализации научно-технической продукции в России // Современные проблемы науки и образования. - 2013. - № 2.
Review
For citations:
Usmanov A.S., Mendigaliyev K.E. The models of commercialization of scientific developments. Bulletin of "Turan" University. 2019;(1):172-176. (In Russ.)