Мемлекеттік аудит қағидалары, тәсілдері және жүргізілуінің ерекшеліктері
Аңдатпа
Мемлекеттік аудиттің енгізілуі мемлекеттік қаржылық бақылау жүйесін жою дегенді білдірмейді, бірақ оның мемлекеттік аудит жүйесіне үйлесімді енуі және бейімделуі болды. Мемлекеттік аудит жазалау сипатына ие емес, бірақ ол қызметтің сақтық бағытымен сипатталады. Мемлекеттік қаржылық бақылау жүйесі бұзушылықтарды анықтауға бағытталған, ал мемлекеттік аудит сапаны бақылауды және қолданыстағы басқару жүйесін бағалауды жүзеге асыруы керек. Мемлекеттік аудиттің даму мәселелерін зерттеуге арналған ғылыми мақала өзекті болып табылады. Мақалада қаржылық бақылау органдарының сыртқы және ішкі мемлекеттік аудитіне назар аудара отырып, олардың өкілеттіктері мен функциялары қарастырылады. Мақалада баяндалған мемлекеттік аудит жүйесінің жұмыс істеуінің негізгі қағидалары және оларды түсіндіру оның экономикалық мәнін ашады. Сондай-ақ, мемлекеттік аудиттің жүргізілетін құрамдас бөліктерге бөлінген бөлімдерімен жұмыс істеу саласы зерттелді. Авторлар сыртқы аудиттің субъектілерін, атап айтқанда Есеп комитеті мен тексеру комиссияларының жұмыс бағыттарын ұсынған. Ішкі аудит жөніндегі уәкілетті органның және ішкі аудит қызметінің қызметі туралы ақпарат береді. Мемлекеттік ішкі аудиттің ерекшеліктеріне назар аударылды және Қазақстан Республикасында кезең-кезеңімен қаржылық бақылауды реформалау тәсілдері ұсынылған. Қорытындылай келе, мемлекеттік аудит жүйесін дамытуға ықпал ететін қазақстандық тәжірибеге қолданылатын шаралар кешенін жүзеге асыру бойынша ұсыныстар берілді.
Кілт сөздер
государственный аудит,
полномочия,
функции,
внешний аудит,
внутренний аудит,
финасовый контроль,
стандарты,
управление рисками,
state audit,
powers,
functions,
external audit,
internal audit,
financial control,
standards,
risk management,
мемлекеттік аудит,
өкілеттік,
функциялар,
сыртқы аудит,
ішкі аудит,
қаржылық бақылау,
стандарттар,
тәуекелдерді басқару
Әдебиет тізімі
1. Послание Президента РК Нурсултана Назарбаева народу Казахстана. Стратегия «Казахстан-2050»: новый политический курс состоявшегося государства», 2012 г.: http://www.akorda.kz/ru/events/astana_kazakhstan/participation_in_events/poslanie-prezidenta-respubliki-kazahstan-lidera-nacii-nursultana-nazarbaeva-narodu-kazahstana-strategiya-kazahstan-2050-novyi-politicheskii-.
2. Закон «О государственном аудите и финансовом контроле» № 392: принят 12.11.15 г.: /http://adilet.zan.kz.
3. Об утверждении Концепции внедрения государственного аудита в Республике Казахстан: утв. Указом Президента Республики Казахстан 3 сентября 2013 г. № 634: /http://adilet.zan.kz.
4. Чечеткин В.Д. Теоретико-методологические основы государственного аудита в системе управления структурными преобразованиями экономики: дис.. докт. экон. наук: 08.00.05, 08.00.12. - Москва, 2010. - 525 с.: http://www.dslib.net/economika-xoziajstva/teoretiko-metodologicheskie-osnovy-gosudarstvennogo-audita-v-sisteme-upravlenija.html.
5. Создать комплексную систему государственного аудита. 06.11.2018 г.: http://www.minfin.gov.kz.
Дәйектеу үшін:
Досаева А.Ж.
Мемлекеттік аудит қағидалары, тәсілдері және жүргізілуінің ерекшеліктері. «Тұран» университетінің хабаршысы. 2019;(4):149-154.
For citation:
Dossayeva A.Zh.
Principles, approaches and features of implementing state audit. Bulletin of "Turan" University. 2019;(4):149-154.
(In Russ.)
Қараулар: 658