Білім беру мекемесінің персоналын басқару, оның бәсекеге қабілеттілігін қамтамасыз ететін стратегиялық функция және фактор ретінде
https://doi.org/10.46914/1562-2959-2022-1-3-271-282
Аңдатпа
Оқу орындарында адамдарды басқару шығармашылық көзқарасты талап ететіні көрсетілген. Мұндай тәсіл тұтастай оқу орындарының кадрлық әлеуетін дамытуға қатысты барлық шешімдерді қабылдаған кезде ұзақ мерзімді перспективаларға оң әсер ететін қызметкерлердің мотивациясын дараландыруға негізделеді. Осылайша, персоналды әкімшілендіру немесе басқару қазіргі заманғы ұйымдардың, соның ішінде білім беру мекемелеріндегі: мектептер, колледждер, университеттердегі, менеджменттің басым бағыттарының бірі болып табылады. Жұмыста ғылыми-педагогикалық персоналдың еңбек өнімділігін арттыруға әсер ететін негізгі фактор мотивация екендігі көрсетілген. ҒПҚ жоғары оқу орындарына тән міндеттерді орындауға ынталандыруды көздейтін, тиімді мотивацияны қалыптастыру дамыған ынталандыру жүйесінің арқасында ғана мүмкін екендігі анықталды. Оқу орындарындағы басқару әдістері ең алдымен ғылыми-педагогикалық қызметкерлердің (ҒПҚ) әлеуетін пайдалану тиімділігін арттыруға бағытталуы керек екендігі анықталды. Мотивацияны тиімді басқару үшін ынталандырудың материалдық әдістерін материалдық емес әдістермен біріктіру қажет екендігі көрсетілген. Демек, жоғары оқу орындарында білікті мамандар жұмыс істеуі үшін оларды жүйелі түрде даярлау, сонымен қатар бұл үшін қажетті ұйымдастырушылық, ақпараттық және әдістемелік алғышарттарды жасау қажет. Нәтижесінде, жаңа жағдайдағы жоғары мектепті ұйымдастыру және басқару мәселелерін шеше алатын кәсіпқой-басшы адамдардың жаңа санаты пайда болады.
Автор туралы
Н. Б. ИзбасоваҚазақстан
оқытушы
Ақтау қ.
Әдебиет тізімі
1. Аквазба Е.О., Медведев П.С. Мотивация труда педагогических работников как фактор эффективного управления образовательной организацией // Современные проблемы науки и образования, 2015. – № 1–1. – С. 1476–1486.
2. Кавешникова Л.А., Агафонова М.С. Мотивация преподавателей как основа качества высшего образования // Научное обозрение. Экономические науки, 2016. – № 2. – С. 78–81.
3. Гуцу Е.Г., Няголова М.Д., Рунова Т.А. Исследование мотивации трудовой деятельности преподавателя вуза // Вестник Мининского университета, 2018. – № 6(3(24), Р. 12–21.
4. Литвинюк А.А., Жигун Л.А., Полевая М.В., Камнева Е.В. Применение теории мотивационного комплекса трудовой деятельности к анализу организационного поведения преподавателей вуза // Креативная экономика, 2018. – № 12(2). – С. 215–225.
5. Надреева Л.Л., Ахметова И.А., Афанасьев А.А. Мотивация труда как функция управления образованием // Современные проблемы науки и образования, 2016. – № 3. – С. 358–368.
6. Галушкин А.А. Специфика трудовой мотивации преподавателя высшей школы // Известия Российского государственного педагогического университета им. А.И. Герцена, 2018. – № 187. – С. 128–33.
7. Ярмош В.В. Подходы к классификации современных методов мотивации персонала // Экономический анализ: сб. наук. работ Тернопольского национального экономического университета, 2014. – том 15. – № 3. – С. 263–268.
8. Шостаковская А.В., Мухина Г.В. Управление мотивацией научно-педагогических работников высших учебных заведений // Государство и регионы. Серия: Экономика и предпринимательство, 2019. – № 1(106). – С. 17–29.
9. Концева В.В., Рыжанкова Г.М. Мотивация и стимулирование в современных условиях // Управление проектами, системный анализ и логистика. Техническая серия, 2011. – Вып. 8. – С. 320–322.
10. Сазонова Т.О., Кононенко А.В., Кононенко И.В. Стимулирование работников как фактор повышения результативности деятельности предприятия // Экономический форум, 2018. – Вып. 1. – С. 214– 221.
11. Бласка М., Бласко Р. Мотивация преподавателей университета и ее связи // Управление человеческими ресурсами и эргономика, 2013. – № 7(2). – С. 32–39.
12. Кызылтепе З. Мотивация и демотивация преподавателей университетов // Учителя и преподавание, 2008. – № 14(5–6). – С. 515–530.
13. Высшие учебные заведения РК. 2021. URL: http://ranking.kz/ru/a/reviews/lish-tret-studentov-v-rkuchitsya-na-grante
14. Высшие учебные заведения Республики Казахстан на начало 2020/2021 учебного года. URL: https://online.zakon.kz/Document/?doc_id=32755588
15. В каком вузе учатся самые «дорогие» для бюджета бакалавры. URL: https://kursiv.kz/news/obrazovanie/2020-11/v-kakom-vuze-uchatsya-samye-dorogie-dlya-byudzheta-bakalavry
Рецензия
Дәйектеу үшін:
Избасова Н.Б. Білім беру мекемесінің персоналын басқару, оның бәсекеге қабілеттілігін қамтамасыз ететін стратегиялық функция және фактор ретінде. «Тұран» университетінің хабаршысы. 2022;(3):271-282. https://doi.org/10.46914/1562-2959-2022-1-3-271-282
For citation:
Izbassova N.B. Personnel management of an educational institution as a strategic function and a factor ensuring its competitiveness. Bulletin of "Turan" University. 2022;(3):271-282. (In Kazakh) https://doi.org/10.46914/1562-2959-2022-1-3-271-282