Preview

«Тұран» университетінің хабаршысы

Кеңейтілген іздеу

Кәсіпорындарды дамыту стратегиясын қалыптастыруды және оның бәсекелестік позицияларын талдау

https://doi.org/10.46914/1562-2959-2023-1-1-254-266

Толық мәтін:

Аңдатпа

Мақалада зерттеудің мақсаты кәсіпорынның даму стратегиясын қалыптастырудың жаңа тәсілдерін қа-растыру болып табылады (Павлодар облысындағы жиһаз өндірісі мысалында). Атап айтқанда, зерттеудің мақсаты кеңістіктік модельді (SPACE модельді) және ішкі және сыртқы орта факторларын ескере отырып, сараптамалық бағалау әдісін пайдалануға негізделген кәсіпорынның бәсекелестік ұстанымдарын бағалау болып табылады. Кәсіпорынның даму стратегиясын қалыптастыру тәсілдері стратегияны қалыптастыру әдіс-терін және оларды қолдану нәтижелерін анықтауды қамтиды. Зерттеуде бастапқы деректерді алу барысында сауалнама негізіндегі сандық және сапалық зерттеу әдістерін қамтитын сараптамалық бағалау әдісі қол-данылған. Бастапқы деректер алты балдық шкала бойынша бекітілген сұрақтардан тұратын сауалнама арқылы жиналды, сыртқы орта параметрлері мен ішкі орта жағдайын ескере отырып, кәсіпорын үшін ең оңтайлы – даму стратегиясының түрін анықтауға мүмкіндік беретін SPACE моделі пайдаланылған. Авторлар қарқынды өсудің мынадай стратегияларын ұсынады: 1) нарық шекарасын кеңейту стратегиясы; 2) нарыққа терең ену стратегиясы.

Авторлар туралы

А. Т. Жанасилова
Тұран университеті
Қазақстан

Докторант.

Алматы қ.



Г. С. Мукина
Торайғыров университеті
Қазақстан

PhD, қауымдастырылған профессор.

Павлодар қ.



М. Б. Султанова
Жәңгір хан университеті
Қазақстан

э.ғ.к., доцент.

Орал қ.



А. А. Айдаралиева
Жәңгір хан университеті
Қазақстан

э.ғ.к., доцент.

Орал қ.



Әдебиет тізімі

1. Mackay D., Zundel M. Recovering the divide: a review of strategy and tactics in business and management // International Journal of Management Reviews, 2018, no. 2, pp. 175–194. URL: https://doi.org/10.1111/ijmr.12091

2. «Иртыш Мебель» ЖШС экономикалық дамуы туралы есебі, 2021. URL: https://www.IrtyshFurniture.com (өтініш берілген күн: 15.03.2022)

3. Peres F., Fogliatto F. Variable selection methods in multivariate statistical process control: A systematic literature review: Computers & Industrial Engineering, 2017, no. 2, pp. 115–125. URL: 115 https://doi.org/10.1016/j.cie.2017.12.006

4. Malhotra N.K. Essentials of marketing research: A hands-on orientation. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall, 2020, 172 p.

5. Grant R.M. Contemporary Strategy Analysis: Text and Cases Edition. Chichester, UK: John Wiley & Sons, 2019, 576 p. URL: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2019.06.168

6. Porter M. Competitive strategy: Measuring business excellence, 2017, no. 2, pp. 57–89. URL: https://doi.org/10.1108/eb025476

7. Iazzolino G., Laise D. Value creation and sustainability in knowledge-based strategies // Journal of Intellectual Capital, 2021, no. 3, pp. 457–470. URL: https://doi.org/10.1108/JIC-09-2015-0082

8. Hyväri I. Roles of top management and organizational project management in the effective company strategy implementation // Social and Behavioral Sciences, 2019, no. 26, pp. 108–115. URL: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2019.06.168

9. Soosay C., Nunes B., Bennett D.J., Sohal A., Jabar J., Winroth M. Strategies for sustaining manufacturing competitiveness // Journal of Manufacturing Technology Management, 2020, no. 1, pp. 6–37. URL: https://doi.org/10.1108/JMTM-04-2014-0043

10. Thompson Arthur A., Strickland A.J. Strategic Management: Concepts and Cases 13th Edition. McGraw-Hill Companies; 13th Edition, 2021, 1056 p.

11. Mao P., Li S., Ye K., Cai H. A field theory based model for identifying the effect of organizational structure on the formation of organizational culture in construction projects // KSCE Journal of Civil Engineering, 2017, no.1, pp. 45–53. URL:https://doi.org/10.1002/kpm.155

12. Pearce J.A., Robinson R.B. Strategic Management, Formulation, Implementation and Control. 11th Edition, McGraw-Hill International, New York, 2021, 326 p.

13. Leal J., Lucas S., Magalhães P. Handbook of Research on Information Management for Effective Logistics and Supply Chains. Hershey, PA, USA: IGI Global, 2018, 214 p.

14. Қазақстан Республикасы стратегиялық жоспарлау және реформалар жөніндегі агенттігінің ұлттық статистика бюросы. URL: https://www.stat.gov.kz/ (өтініш берілген күн: 19.09.2022)


Рецензия

Дәйектеу үшін:


Жанасилова А.Т., Мукина Г.С., Султанова М.Б., Айдаралиева А.А. Кәсіпорындарды дамыту стратегиясын қалыптастыруды және оның бәсекелестік позицияларын талдау. «Тұран» университетінің хабаршысы. 2023;(1):254-266. https://doi.org/10.46914/1562-2959-2023-1-1-254-266

For citation:


Zhanassilova A.T., Mukina G.S., Sultanova M.B., Aidaraliyeva A.A. Analysis of the formation of enterprise development strategy and its competitive positions. Bulletin of "Turan" University. 2023;(1):254-266. (In Kazakh) https://doi.org/10.46914/1562-2959-2023-1-1-254-266

Қараулар: 371


ISSN 1562-2959 (Print)
ISSN 2959-1236 (Online)