Көлік инфрақұрылымын дамытудың негізгі трендтері: қазақстандық және шетелдік тәжірибе
https://doi.org/10.46914/1562-2959-2023-1-2-259-271
Аңдатпа
Көлік инфрақұрылымның негізгі және маңызды элементі болып табылады, сондықтан қоғамдық өндірістің тиімділігін арттыру үшін экономикалық кеңістіктің байланысын қамтамасыз ету мақсатында көлік инфрақұрылымын, сапалы көлік қызметтерін дамыту қажет. Қазіргі уақытта кез-келген ел заманауи тиімділігі жоғары көлік-логистикалық инфрақұрылымды қалыптастыруды мақсат етіп отыр. Көлікті экономикаға үлес қосу қабілеті тұрғысынан динамикалық контекстте қарастыру қажет. Көлік инфрақұрылымын дамыту мәселесі көп қырлы және көптеген факторларға байланысты. Оның бірнеше бағыттары бар, қазіргі жағдайда оларды бағалау зерттеудің объективтілігін қамтамасыз ететін жаңа әдістерді әзірлеудің жаңа тәсілін қажет етеді. Жұмыста әлемдік нарықтағы отандық тауарлардың бәсекеге қабілеттілігін арттыру үшін жүк ағындарын теңгерімді бөлуде теміржол, автомобиль, өзен және теңіз көлігі түрлерінің тиімді өзара іс-қимылының және тауарлар бағасындағы көлік шығындарын төмендетудің қажеттілігі негізделеді. Авторлар шетелдік және отандық көлік инфрақұрылымын дамытудың негізгі трендтері қарастырылады. Көлік инфрақұрылымын дамыту ғылымды қажетсінетін технологияларды, ұйымдастырудың инновациялық нысандары мен әдістерін, ақпараттық және цифрлық технологияларды жоғары өнімді және тиімді пайдаланудың әдістері мен тәсілдерін әзірлеу есебінен мүмкін болады деген қорытынды жасалды.
Авторлар туралы
А. А. РахметулинаҚазақстан
докторант
Өскемен қ.
Т. А. Абылайханова
Қазақстан
э.ғ.к.
Өскемен қ.
Әдебиет тізімі
1. The World Bank: World Development Indicators. URL: https:// data.worldbank.org/indicator (accessed: 05.04.2023)
2. Bracaglia V., D’Alfonso T., Nastasi A., Sheng D., Wan Y., Zhang A. Highspeed rail networks, capacity investments and social welfare // Transportation Research. Part A. 2020. Vol. 132. Р. 308–323.
3. Martí-Henneberg J. The infuence of the railway network on territorial integration in Europe (1970– 1950) // Journal of Transport Geography. 2017. Vol. 62. Р.160–171.
4. European Commission. Seventh monitoring report on the development of the rail market under Article 15(4) of Directive 2012/34/EU of the European Parliament and of the Council. European Commission: Brussels, 2021.
5. Rakhimov H.S. Assessment of the economic efficiency of development of transport infrastructure // International Journal of Research in Management & Business Studies (IJRMBS 2019). 2019. Vol. 6. Iss.3.
6. Sharapiyeva M., Kunanbayeva D., Nurseiytova G., Kozhamkulova Z. Energy efficiency of transport and logistics infrastructure: the example of the Republic of Kazakhstan // International Journal of Energy Economics and Policy. 2019. Vol. 9(5). Р.331–338. DOI: https://doi.org/10.32479/ijeep.8204
7. Raimbekov Z.S., Syzdykbayeva B.U., Mussina K.P., Dulatbekova Z.A., Sadykov B.Y., Baktymbet A.S. The impact of international transport corridors on the economic development of regions (on the example of the Kazakhstani railway corridor) // International Journal of Economic Policy in Emerging Economiesthis. Inderscience Enterprises Ltd. 2022. No. 15(1). Р. 46–69. URL: https://ideas.repec.org/a/ids/ijepee/v15y2022i1p46-69.html (accessed: 05.04.2023)
8. Raimbekov Zh., Syzdykbayeva В., Rakhmetulina Zh., Zhenskhan D. The effectiveness of logistics development and its impact on the economies of the countries along the Silk Road passing through Kazakhstan // Transport problems. 2018. Vol. 13. Iss. 4. Р. 127–143. DOI:10.20858/tp.2018.13.4.12
9. Raimbekov Z., Sładkowski A., Syzdykbayeva B., Azatbek T., Sharipbekova K. Improving the Efficiency of Transportation and Distribution of Goods in Modern Conditions // Studies in Systems, Decision and Control. 2022. Р. 197–276.
10. Peter B. Railway Reform in Germany: Restructuring, Service Contracts, and Infrastructure Charges. Berlin: Technische Universität. 2008. 236 p.
11. Fribel G., Ivaldi M., Vibes C. Railway (de)regulation: a European Efficiency Comparison. IDEI. 2003.
12. Ahlfeldt G., Feddersen A. From periphery to core: Measuring agglomeration effects using high-speed rail // Journal of Economic Geography. 2018. Vol. 18/2. Р. 355–390.
13. Carbo J. et al. Evaluating the causal economic impacts of transport investments: Evidence from the Madrid-Barcelona high speed rail corridor // Journal of Applied Statistics. 2019. Vol. 46/9. Р. 1714–1723.
14. Albalate D. and Bel G. High-speed rail: Lessons for policy makers from experiences abroad // Public Administration Review. 2012. Vol. 72/3. Р. 336–349.
15. Golskay Y.N. Modern trends of development of transport infrastructure // IOP Conference Series: Materials Science and Engineering. 2019. doi:10.1088/1757-899X/667/1/012026
16. Connecting to Compete 2018: Trade Logistics in the Global Economy. URL: https://openknowledge.worldbank.org/handle/10986/29971 (accessed: 04.04.2023)
17. Agility emerging markets logistics index 2022 URL: https:// www.agility.com/wp-content/ uploads/2022/02/Agility-Emerging-Markets-Logistics-Index-2022-English.pdf (accessed: 05.04.2023)
18. Peter B. Railway Reform in Germany: Restructuring, Service Contracts, and Infrastructure Charges. Berlin: Technische Universität. 2008. 236 p.
19. Fribel G., Ivaldi M., Vibes C. Railway (de)regulation: a European Efficiency Comparison. IDEI. 2003.
20. Transport development is at the forefront of China’s modernization. URL: http://kg.chinaembassy.gov.cn/rus/ggwj/202209/t20220923_10770762.htm (accessed: 05.04.2023)
Рецензия
Дәйектеу үшін:
Рахметулина А.А., Абылайханова Т.А. Көлік инфрақұрылымын дамытудың негізгі трендтері: қазақстандық және шетелдік тәжірибе. «Тұран» университетінің хабаршысы. 2023;(2):259-271. https://doi.org/10.46914/1562-2959-2023-1-2-259-271
For citation:
Rakhmetulina A.A., Abylaykhanova T.A. Main trends in the development of transport infrastructure: Kazakhstan and international experience. Bulletin of "Turan" University. 2023;(2):259-271. https://doi.org/10.46914/1562-2959-2023-1-2-259-271