Preview

«Тұран» университетінің хабаршысы

Кеңейтілген іздеу

Қазақстан оңалту орталықтарындағы тиімді уәждеме және персоналды тиімді басқару

https://doi.org/10.46914/1562-2959-2023-1-4-134-146

Толық мәтін:

Аңдатпа

Бұл мақалада Қазақстандағы оңалту орталықтарында тиімді уәждеме және персоналды тиімді басқару мәселелері қарастырылады. Қазіргі бизнесте өзіне тән құбылмалы бәсекелестік ортада тиімді қызметті жүзеге асыру персоналды тиімді басқарусыз мүмкін емес. Социологиялық зерттеулер нәтижесінде «Көкше» оңалту орталығының медицина қызметкерлерін ынталандыру жүйесіне қанағаттанушылық дәрежесі анықталды. Деректер көрсеткендей, оңалту орталығының қызметкерлері үшін ең маңызды мотивациялық факторлар экономикалық әдістер, ал қолайлы мотивациялық әдістердің ішінде әлеуметтік-психологиялық әдіс болды. Медициналық персоналды басқару жүйесінде әлеуметтік-психологиялық әдістерді қолданудың және персоналды басқару моделін қалыптастырудың маңыздылығын негіздеу үшін классикалық мотивация теорияларының әдістемелік тәсілдері қарастырылды: А. Маслоу теориясы бойынша сауалнама және Ф. Герцберг тесттері. Ұйым қызметінің тиімділігі қолжеткізілген нәтижелер мен осыған жұмсалған ресурстардың ара қатынасы мен анықталады және әртүрлі факторларды пайдалану тиімділігінен тұрады, олардың бірі – уәжді жұмыс. Денсаулық сақтау мекемелерінің, оның ішінде оңалту орталықтарының табысты болуы медицина қызметкерлерінің кәсіби әлеуетін қаншалықты іске асыруына байланысты. Біз Қазақстанның медициналық персоналын ынталандыру үшін неғұрлым жетілдірілген және тиімді басқару тәсілін – KPI әдісін ұсындық, бұл бізге материалдық және материалдық емес ынталандыруды барлық денсаулық сақтау қызметкерлерінің мотивациялық әсерімен органикалық түрде үйлестіруге мүмкіндік береді. Ұсынылған есептеулер барлық медициналық қызметтер үшін KPI жүйесін пайдалана отырып, персоналды бағалауды енгізу мультипликативті нәтиже беретінін және оңалту орталықтары мен жалпы денсаулық сақтау саласының бәсекеге қабілеттілігін арттыратынын көрсетті.

Авторлар туралы

К. Ш. Сыздыкова
«Қайнар» академиясы
Қазақстан

К.Ш. Сыздыкова - э.ғ.к., профессор

Алматы қ.



Ш. Р. Карбетова
Халықаралық көлік-гуманитарлық университеті
Қазақстан

Ш.Р. Карбетова - э.ғ.к., қауымдастырылған профессор

Алматы қ.



А. А. Маукенова
С.Ж. Асфендияров атындағы Қазақ ұлттық медицина университеті
Қазақстан

А.А. Маукенова - э.ғ.к., доцент

Алматы қ.



З. Р. Карбетова
Қазақ технология және бизнес университеті
Қазақстан

З.Р. Карбетова - т.ғ.к., профессор

Астана қ.



Әдебиет тізімі

1. Радова А.Е. Современные методы мотивации персонала организаций // Мир педагогики и психологии. – 2021. – No. 2(55). – С. 50–55.

2. Добреньков В.И., Кравченко А. Методы социологического исследования. – М.: ИНФРА-М, 2017. – 768 с.

3. Порошин А.С. Мотивация персонала: реалии и перспективы // Экономика и бизнес: теория и практика. – 2021. – No. – 1–2(71). – С. 78–81.

4. Kabene S.M., Orchard C., Howard J.M., Soriano M.A., Leduc R. The importance of human resources management in health care: a global context // Human Resources for Health. 2006, no. 4, р. 20.

5. Sami A., Murad S., Rawan O.D., Samer H. The impact of digital HRM on employee performance through employee motivation // International Journal of Data and Network Science. 2022, no. 7(1), рр. 275– 282.

6. Ahmad A., Muhammad A., Khaled A., Barween A., Haitham A., Salima H., Sulieman A. The effect of electronic human resources management on organizational health of telecommunications companies in Jordan // International Journal of Data and Network Science. 2022, no. 6, рр. 429–438.

7. Битюкова С.С. Совершенствование системы мотивации персонала // Молодой ученый. – 2019. – № 15(253). – С. 187–190. URL: https://moluch.ru/archive/253/58040/ (дата обращения: 26.01.2023)

8. Самоукина Н.В. Эффективная мотивация персонала при минимальных затратах: сборник практических инструментов. – М.: Эксмо, 2015. – 272 с.

9. Ключевые показатели эффективности. Все о KPI. URL: https://vklady-investicii.ru/articles/biznes/klyuchevye-pokazateli-effektivnosti-vse-o-kpi.html

10. Десслер Г. Управление персоналом. – М.: Лаборатория знаний, 2020. 802 с.

11. Batovrina E., Oparina N., Cherniaeva G. Modern HR Analytics: Digital Opportunities in Assessing the Effectiveness of Personnel Management // Lecture Notes in Networks and Systems book series. 2022, vol. 380.

12. Ильина И.В. Медицинская реабилитация. Учебник для вузов. – М.: Издательство Юрайт, 2019. – 276 с.

13. Шевелева Н.И., Абдрахманова А.О., Минбаева Л.С. Проблемы развития медицинской реабилитации в республике Казахстан // Успехи современного естествознания. – 2015. – № 6. – С. 77–81.

14. Bykova A., Lobza A., Gavrysh J., Soroka I., Karpenko Y. The Effectiveness of Bonus Payment as a Financial Incentive for Top Management // WSEAS Transactions on Business and Economics. 2022, no. 19, рр. 1476–1492.

15. Ричи Ш., Мартин П. Управление мотивацией: 12 факторов мотивации. – М.: Юнити-Дана, 2009. – 230 с.

16. Данные социологических исследований реабилитационного центра «Кокше». – 2021.

17. Маслоу А. Мотивация и личность. – СПб.: Питер, 2014. – 74 с.

18. Тест Герцберга: как определить ведущий мотиватор сотрудника 30 апреля 2021. URL: https://www.hr-director.ru/article/66997-test-gertsberga-19-m3

19. Лесина Т.В., Чернов Д.А. Ключевые показатели эффективности на службе. Эффективность работы госслужащих // Вестник Евразийской науки. – 2018. – № 2. – Том 10. – С. 9.

20. Asikhia O., Ogunode O., Oladipo S. Effective Management Decision Making and Organisational Excellence: A Theoretical Review // The International Journal of Business & Management. 2021, no. 9(1), рр. 144–150.


Рецензия

Дәйектеу үшін:


Сыздыкова К.Ш., Карбетова Ш.Р., Маукенова А.А., Карбетова З.Р. Қазақстан оңалту орталықтарындағы тиімді уәждеме және персоналды тиімді басқару. «Тұран» университетінің хабаршысы. 2023;(4):134-146. https://doi.org/10.46914/1562-2959-2023-1-4-134-146

For citation:


Syzdykova K.Sh., Karbetova Sh.R., Maukenova A.A., Karbetova Z.R. Effective motivation, effective personnel management in rehabilitation centers of Kazakhstan. Bulletin of "Turan" University. 2023;(4):134-146. https://doi.org/10.46914/1562-2959-2023-1-4-134-146

Қараулар: 397


ISSN 1562-2959 (Print)
ISSN 2959-1236 (Online)