Preview

«Тұран» университетінің хабаршысы

Кеңейтілген іздеу

Қазақстан Республикасының жеңіл өнеркәсіп өнімінің ішкі құнын арттырудағы салалық маркетингтік модельдің рөлi

https://doi.org/10.46914/1562-2959-2023-1-4-428-440

Толық мәтін:

Аңдатпа

Қазіргі уақытта Қазақстан экономикасы жаһандық экономикалық қатынастар жүйесіне терең интеграцияланған. Елдегі импорт көлемінің ұлғаюы капитал мен технологияны тартатын, сондай-ақ тұтыну шығындарын арттыратын экономикалық прогрестің нәтижесі. Экономиканың тұтыну тауарларына, инвестицияларға және аралық өнімдерге деген қажеттіліктер импорттық жеткізілімдерді кеңейту арқылы қанағаттандырылады, бұл төлем балансының ағымдағы шотына біраз жүктеме түсіреді. Осы тұрғыда еліміздің даму барысында импорттың қазіргі деңгейі басқа елдермен салыстырғанда қаншалықты негізделген деген сұрақ туындайды. Осы сектор өнімінің ішкі қосылған құнын ұлғайту оның экономикалық әсерін күшейтудің негізгі тәсілі. Бұл мақаланың мақсаты жеңіл өнеркәсіптің жағдайын бағалау және ішкі тауарлардың құнын арттыру үшін маркетингтік стратегияны әзірлеу. Мақала Қазақстан Республикасының (ҚР) жеңіл өнеркәсіп секторында ішкі құндылықты арттыру жөніндегі стратегияларды әзірлеуге және іске асыруға арналған. Бұл стратегиялар елдің 2021 жылға қарай ішкі сатып алулардың кем дегенде 90% үлесіне жету мақсатына сәйкес келеді. Зерттеу «Қазақстан–2050» даму жоспарына енгізілген бес кепілдікке бағытталған, олар өңірлік өндірушілерді қолдауға және сақтауға арналған.

Авторлар туралы

А. М. Нурмагамбетова
әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті
Қазақстан

Нурмагамбетова - докторант

Алматы қ.



D. Sala
AGH ғылым және технология университеті
Польша

D. Sala -PhD, профессор

Краков қ.



Ж. Н. Кусмолдаева
әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті
Қазақстан

 Ж.Н. Кусмолдаева - оқытушы

Алматы қ.



А. Т. Tлеубаева
Л.Н. Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университеті
Қазақстан

A.Т. Tлеубаева - PhD, доцент

Астана қ.



Әдебиет тізімі

1. Об утверждении Дорожной карты развития легкой промышленности Республики Казахстан на 2022–2025 годы // Zakon.kz. – 2021. URL: https://online.zakon.kz/Document/?doc_id=31824207

2. Hausmann R., Rodrik D. Economic Development as Self-Discovery // Journal of Development Economics. 2003. No. 72 (2). Р. 603–633.

3. Hoekman B., Kostecki M. The Political Economy of the World Trading System: From GATT to WTO // Oxford University Press. 2009.

4. Kim Y., Ellram L. Characteristics of Supply Chain Management and the Implications for Purchasing and Logistics Strategy // The International Journal of Logistics Management. 2005. No. 16(2). Р. 154–176.

5. Kotler P., Keller K. Marketing Management // Pearson Prentice Hall. 2006.

6. De Backer K., Miroudot S. Mapping Global Value Chains // OECD Trade Policy Papers. 2014. No. 159.

7. Makhmutova G.R. Factors of Development of a Competitive Environment in the Light Industry Sector of the National Economy // Issues of Economics and Management. 2017. No. 2. Р. 24–26.

8. Dolzhikova I.V. The Light Industry of the Region as a Factor in Stabilizing the Consumer Market // Bulletin of Social Sciences. 2017. No. 2. Р. 64–68.

9. Премьер-министр Республики Казахстан. Обзор состояния легкой промышленности Казахстана: импортозамещение, экспорт и государственная поддержка. [Пресс-релиз] (дата обращения: 05.08.2021)

10. Закон РК о специальных защитных, антидемпинговых и компенсационных мерах по отношению к третьим странам. URL: https://online.zakon.kz/Document/?doc_id=31710773

11. О дальнейших мерах по реализации Стратегии развития Казахстана до 2030 года // Правовая информационная система «Адилет». URL: https://adilet.zan.kz/rus/docs/U010000735_

12. Итоги работы Министерства торговли и интеграции Республики Казахстан за 7 месяцев 2021 года // Министерство торговли и интеграции Республики Казахстан. URL: https://www.gov.kz/memleket/entities/mti/press/news/details/326171?lang=ru (дата обращения: 11.05.2023)

13. Национальный деловой журнал “Эксперт”. URL: http://expert.ru/

14. Journal of Marketing Research // Sage Publications, Inc. 1996. Vol. 33. No. 1. Р. 20–35

15. Yergashev A.Kh. The Concept of Marketing as a Way to Maximize Company Profit // Bulletin of Science and Practice. 2016. No. 12 (13).


Рецензия

Дәйектеу үшін:


Нурмагамбетова А.М., Sala D., Кусмолдаева Ж.Н., Tлеубаева А.Т. Қазақстан Республикасының жеңіл өнеркәсіп өнімінің ішкі құнын арттырудағы салалық маркетингтік модельдің рөлi. «Тұран» университетінің хабаршысы. 2023;(4):428-440. https://doi.org/10.46914/1562-2959-2023-1-4-428-440

For citation:


Nurmagambetova A.M., Sala D., Kusmoldaeva Z.N., Tleubayeva A.T. The role of the industry marketing model in increasing the internal cost of light industry products of the Republic of Kazakhstan. Bulletin of "Turan" University. 2023;(4):428-440. https://doi.org/10.46914/1562-2959-2023-1-4-428-440

Қараулар: 328


ISSN 1562-2959 (Print)
ISSN 2959-1236 (Online)