Preview

«Тұран» университетінің хабаршысы

Кеңейтілген іздеу

Дамушы университеттердің бизнес мүмкіндіктері мен кәсіпкерлік әлеуеттерін қалай арттыруға болады: Жұлдыз моделі

https://doi.org/10.46914/1562-2959-2024-1-1-374-385

Толық мәтін:

Аңдатпа

Жоғары оқу орындары (университеттер) бір елдің экономикасы мен әлеуметтік өміріне елеулі үлес қосады. Осы себепті университеттер, өндіріс және қоғам арасындағы өзара әрекеттестік өте маңызды. Университеттер классикалық университеттік концепциядан арылып, кәсіпкерлік университеттердің рөлін иемденіп, алған білімдерін өндіріс пен қоғамға беруге кірісуі керек. Осылайша, кәсіпкерлік университет жаңа ақпарат пен технологиялардың дамуын қамтамасыз ете алады, сондай-ақ алынған білімді өндірісте пайдалануға әсер ете алады. Кәсіпкерлік университеттердің келесі дәуірі өздерінің негізгі құзыреттерін дамытып қана қоймай, сонымен қатар жаңа білімді құру мен таратуда домино әсеріне ие болуы керек. Бұл зерттеу жұмысы бір елдің ресурстарын тиімді және нәтижелі пайдалану үшін қажетті тиісті мүдделі тараптардың өзара әрекетін сипаттайды. Бұл мүдделі тараптар ғылыми білімнің қайнар көзі ретіндегі кәсіпкерлік университеттер; бизнесті немесе өндіріс; университеттер мен өнеркәсіп үшін саясатты әзірлейтін үкімет; білім мен ғылымды қолдайтын үкіметтік емес ұйымдар мен кәсіби бірлестіктер. Осы бес негізгі мүдделі тараптарды біріктіру синергияны тудырады. Авторлар бес құйрықты пішініне байланысты «Жұлдыз моделі» деп аталатын модельді ұсынуда. Зерттеу нәтижелері университеттерге, бизнеске, үкіметке, үкіметтік емес ұйымдарға және кәсіби бірлестіктерге өзара әрекеттесулерді қалыптастыру және олардың дамуы мен жалпы экономиканы дамыту саясаты мен стратегияларын әзірлеу үшін пайдалы болуы мүмкін.

Авторлар туралы

Г. Ж. Таяуова
«Тұран» университеті
Қазақстан

PhD, қауымдастырылған профессор.

Алматы қ.



Ч. Бекташ
Газиосманпаша университеті
Түркия

PhD, профессор.

Токат қ.



Әдебиет тізімі

1. Etzkowitz H., Leydesdorff L. The Triple Helix-University-Industry-Government Relations: A Laboratory for Knowledge Based Economic Development. 1995.

2. Кларк Б. Создание предпринимательских университетов: организационные направления трансформации. – Москва, 2011.

3. European Commission – OECD // A Guiding Framework for Entrepreneurial Universities. Final version. December 18, 2012.

4. Hannon P.D. Why is the Entrepreneurial University Important? // Journal of Innovation Management. 2013. Vol. 1(2). P. 10–17.

5. Simon P. Process Model for University-Industry Research Collaboration // European Journal of Innovation Management. 2008. No. 11(4). P. 488–521.

6. Dooley L., Kirk D. University-Industry Collaboration Grafting the Entrepreneurial Paradigm onto Academic Structures // European Journal of Innovation Management. 2007. No. 10(3). P. 316–332.

7. Etzkowitz H. The Evolution of the Entrepreneurial University // International Journal of Technology and Globalisation. 2004. No. 1(1), P. 64–77.

8. Boardman P.C. Government Centrality to University-Industry Interactions / University Research Centers and the Industry Involvement of Academic Researchers // Research Policy. 2009. No. 38. P. 1505–1516.

9. Gertner D., Roberts J., Charles D. University-Industry Collaboration: a CoPs Approach to KTPs // Journal of Knowledge Management. 2011. No. 15(4). P. 625–647.

10. Watanabe T. University-Industry Collaboration // I Tech Monitor. 2009. Sep-Oct. P. 11–18.

11. Okay S. A Field Research on Views of Pamukkale University Teaching Staff on University-Industry Cooperation Studies // Journal of Selcuk-Technic. 2009. No. 8(2). P. 94–111.

12. Perkmann M., Kathryn W. University-Industry Relationships and Open Innovation: Towards A Research Agenda // International Journal of Management Reviews. 2007. No. 9(4). P. 259–280.

13. Alkibay O. E., Korkmaz S., Ermec A. Techno Parks Within the Frame University-Industry Cooperation, Managerial Problems and Suggested Solutions // Ataturk Universitesi İİBF Dergisi. 2012. No. 26(2). P. 65–91.

14. Coburn C., Dan B. Partnerships: A Compendium of State and Federal Cooperative Technology Programs // Colombus. 1995.

15. Drucker P. Innovation and Entrepreneurship Practice and Principles: Harper Business. New York. 2006.

16. Ciftci M. The Entrepreneur University and Third Generation Universities // Dumlupinar Universitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015. No. 27. URL: http://dergipark.gov.tr/dpusbe/issue/4769/65621

17. Akkan C. Universiteler İkinci Kez Kabuk Degistiriyor // Bloomberg Businessweek Turkiye. 2010. May 23–29. P. 58–59.

18. Arena R., Romani P. Schumpeter on Entrepreneurship // In: Arena R., Dangel-Hagnauer C. (eds) The Contribution of Joseph A. Schumpeter to Economics. London. Routledge. 2002. P. 167–183.

19. Odabası Y. Degisimin ve Donuşumun Araci Olarak Girisimci Universite // Girisimcilik ve Kalkinma Dergisi. 2006. No. 1(1), P. 87–104.

20. Sakinc S., Sibel B. A Global Change in Higher Education: Entrepreneurial University Model // Journal of Higher Education and Science. 2012. No. 2(2). P. 92–99.

21. Kahsay M.N. The Links between Academic Research and Economic Development in Ethiopia: The Case of Addis Ababa University // European Journal of STEM Education. 2017. No. 2(2). P. 1–10.

22. Bruneel J., Pablo D. Ammon S. Investigating the Factors That Diminish the Barriers to University-Industry Collaboration // Research Policy. 2010. No. 39. P. 858–868.

23. Fernandes G., O’Sullivan D. Benefits Management in University-Industry Collaboration Programs // International Journal of Project Management. 2021. No. 39. P. 71–84.

24. Song Y., Sahut J., Zhang Z., Tian Y., Hikkerova L. The Effects of Government Subsidies on the Sustainable Innovation of University-Industry Collaboration // Technological Forecasting and Social Change. 2022. No. 174. P. 1–11.

25. Vasudeva Rao B.S. Universities – Non-Governmental Organizations: Partnership // National Seminar. Sri Venkateswara University. Tirupati. 2005.

26. Simon S., Grossman Susan F. Linking Students and Professional Associations: A Curricular Strategy // Journal of Practice Teaching & Learning. 2017. No. 15(3). P. 5–24. URL: http://dx.doi.org/10.1921/jpts.v15i3.1240.

27. Simon S., Webster J., Horn K. A Critical Call: Connecting Students and Professional Associations // Social Work with Groups. 2007. No. 30(4). P. 5–19.

28. Koch W., Sancier B. Continuing Education for School Social Workers: A Learnerfriendly Model // Social Work in Education. 1988. No. 10(2). P. 122–132.


Рецензия

Дәйектеу үшін:


Таяуова Г.Ж., Бекташ Ч. Дамушы университеттердің бизнес мүмкіндіктері мен кәсіпкерлік әлеуеттерін қалай арттыруға болады: Жұлдыз моделі. «Тұран» университетінің хабаршысы. 2024;(1):374-385. https://doi.org/10.46914/1562-2959-2024-1-1-374-385

For citation:


Tayauova G.Zh., Bektas C. How to increase business opportunities and entrepreneurial capacity of developing universities: Star Model. Bulletin of "Turan" University. 2024;(1):374-385. (In Russ.) https://doi.org/10.46914/1562-2959-2024-1-1-374-385

Қараулар: 263


ISSN 1562-2959 (Print)
ISSN 2959-1236 (Online)