Preview

«Тұран» университетінің хабаршысы

Кеңейтілген іздеу

Қазақстан туризмінің бәсекелестік артықшылықтарын арттыру факторы ретінде іс-шаралық-гастрономиялық туризмді ұйымдастыру моделі

https://doi.org/10.46914/1562-2959-2024-1-3-246-257

Толық мәтін:

Аңдатпа

Бұл мақалада Қазақстан туризміндегі жаңа бағытты – іс-шаралық-гастрономиялық туризмді кеңінен насихаттауға баса назар аударылады. Бұл зерттеудің мақсаты – ұйымдастырудың моделін және оның тартымдылығын, сондай-ақ тұтастай алғанда саланың бәсекеге қабілеттілігін арттыратын іс-шаралар мен гастрономиялық туризмді ілгерілетудің инновациялық тәсілдерін әзірлеу. Зерттеудің негізгі бағыттары – Қазақстанда гастрономиялық және оқиғалық туризмді дамыту; ресурстық әлеуетті анықтау, тиімді тәсілдер мен құралдарды әзірлеу негізінде туристік өнімді жылжыту тұжырымдамасы, этнотуризм менеджменті және туристік дестинациялардың бренд-менеджменті жөніндегі инновациялық бағдарлама; Қазақстанның туристік орталықтарының танымалдылығын арттыру; туристік аумақтардың оң брендін құру. Мәселені шешу оқиғалы және гастрономиялық турларды ұтымды ұйымдастыруға ықпал етеді және олардың экономикалық және әлеуметтік тиімділігін арттырады. «Қазақстан Республикасындағы туризм бағыттарының салалық, субъектілік және объектілік қағидаттар бойынша жіктеуішіне» сәйкес [1] бүгінгі таңда гастрономиялық және жеке оқиғалы туризм бөлек бөлінген. Қазақстанда туризмнің жаңа түрін ілгерілету мәдени ортаны серпінді дамытуға, ұлттық тағамдар мен гастрономиялық дәстүрлердің беделін нығайтуға, өңірлердің тартымдылығын арттыруға және дәстүрлі қазақ тағамдары ингредиенттерінің қарапайымдылығы мен ерекшелігіне негізделген бірегей гастрономиясымен Қазақстанның мыңжылдық тарихына қызығушылық танытатын шетелдік туристер ағынын арттыруға қабілетті бағытқа айналуы мүмкін. Қазақстанда оқиғалық-гастрономиялық туризмді дамыту қоғамның аумақтары мен мәдени ортасының тиімді дамуына елеулі әсер ететін фактор болуы мүмкін; халықты жұмыспен қамтудың өсуіне және өмір сүру сапасын арттыруға ықпал етуі мүмкін. Ал туризмнің осы түрін ілгерілету Қазақстан Республикасының туристік саласын дамытудың және оның бәсекеге қабілеттілігін арттырудың басым бағыттарының бірі болуы мүмкін. Зерттеудің пәнаралық сипаты проблематиканы тарихи, әлеуметтік-мәдени, экономикалық, географиялық ғылымдар тұрғысынан қарастыруға мүмкіндік береді.

Авторлар туралы

А. А. Жунусова
Қ. Құлажанов атындағы Қазақ технология және бизнес университеті
Қазақстан

Бейіні бойынша доктор, қауымдастырылған профессор.

Астана қ.



Н. Ж. Кұрманқұлова
Қ. Құлажанов атындағы Қазақ технология және бизнес университеті
Қазақстан

Э.ғ.к., қауымдастырылған профессор.

Астана қ.



Д. И. Джангельдина
Қ. Құлажанов атындағы Қазақ технология және бизнес университеті
Қазақстан

П.ғ.к., қауымдастырылған профессор.

Астана қ.



С. К. Қанатова
Қ. Құлажанов атындағы Қазақ технология және бизнес университеті
Қазақстан

Э.ғ.м., аға оқытушы.

Астана қ.



Әдебиет тізімі

1. Приказ исполняющего обязанности Министра культуры и спорта Республики Казахстан от 18 октября 2021 года № 308 «Об утверждении Классификатора направлений туризма в Республике Казахстан по отраслевому, субъектному и объектному принципу». URL: https://online.zakon.kz/Document/?doc_id=33044187/ (дата обращения: 28.06.2024)

2. Официальный информационный ресурс премьер-министра Республики Казахстан. URL: https://primeminister.kz/ru/news/sredi-turistov-nablyudaetsya-vysokiy-spros-na-gornolyzhnye-kurorty-askhat-oralov-24491/ (дата обращения: 28.06.2024)

3. Гасимова А. Винный туризм // Тезисы докладов Международной научной конференции. – Гянджа, 2022. – № 05. – С. 58–85.

4. Актымбаева Б.И. Гастрономический туризм как способ привлечения внимания к туристской дестинации // Экономика и социум. – 2015. – № 3(16). –С. 107–117.

5. Алимов Д.М., Ажаев Г.С. Анализ гастрономического туризма в приграничных регионах Казахстана и России // Наука и туризм: стратегии взаимодействия. – 2022. – № 13. – С. 17–24. URL: http://journal.asu.ru/st/article/view/10846// (дата обращения: 27.06.2024)

6. Кабытаева А.К., Титова М.А. Перспективы развития гастрономического туризма в Казахстане. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/perspektivy-razvitiya-gastronomicheskogo-turizma-v-kazahstane

7. Толстогузова К.А. Роль событийного туризма в развитии страны // Human Progress. – 2017. – № 11(3). – С. 97–105. URL: http://progress-human.com/images/2017/tom3_11/ (дата обращения: 27.06.2024)

8. Булганина С.В., Лопаткина Н.С. Событийный туризм: история и перспективы развития // Науковедение. – 2015. – № 3(7). – С. 125–138. URL: http://naukovedenie.ru/PDF/168EVN315.pdf / (дата обращения: 28.06.2024)

9. Бейсембинова А.С., Молдагалиева А.Е. Событийный туризм: понятия, виды, классификация // Вестник КазНу Серия географическая. – 2017. – № 4(47). – С. 139–148. URL: https://pps.kaznu.kz/ru/Main/FileShow2/125229/109/2/7/0/

10. Биндевальд О.В. Влияние развития событийного туризма на имидж регионов Казахстана // Материалы VIІІ Международной научной конференции студентов и молодых ученых «Наука и образование». – 2013. – № 7. – С. 306–310.

11. Rassulova S., Nizhegorodtsev R., Zakiryanov B. Futures of the organization of Event Tourism in Kazakhstan. 2016, no. 24, рр. 301–317.

12. Шаекина Ж.М. Событийный туризм как основа для формирования туристского потока в Казахстан // Менеджмент в России и за рубежом. – 2013. – № 5. – С. 112–117.

13. Постановление Правительства Республики Казахстан от 28 марта 2023 года № 262 «Об утверждении Концепции развития туристкой отрасли Республики Казахстан на 2023–2029 годы». URL: https://adilet.zan.kz/rus/docs/P2300000262/ (дата обращения: 27.06.2024)

14. Кенжеахметулы С. Қазақтың дарқан дастарқаны // Алматыкітап баспасы – 2015. – С. 37–38. URL: https://elib.nlb.by/elib/Record/BY-NLB-br0001490438?sid=1251119

15. Вульф Э. Что такое гастрономический туризм? // URL: http://www.worldoftravel.org/what-is-food-tourism.


Рецензия

Дәйектеу үшін:


Жунусова А.А., Кұрманқұлова Н.Ж., Джангельдина Д.И., Қанатова С.К. Қазақстан туризмінің бәсекелестік артықшылықтарын арттыру факторы ретінде іс-шаралық-гастрономиялық туризмді ұйымдастыру моделі. «Тұран» университетінің хабаршысы. 2024;(3):246-257. https://doi.org/10.46914/1562-2959-2024-1-3-246-257

For citation:


Zhunusova A.A., Kurmankulova N.Zh., Dzhangeldina D.I., Kanatova S.K. Model of organizing events and gastronomic tourism as a factor in increasing the competitive advantages of tourism in Kazakhstan. Bulletin of "Turan" University. 2024;(3):246-257. (In Kazakh) https://doi.org/10.46914/1562-2959-2024-1-3-246-257

Қараулар: 303


ISSN 1562-2959 (Print)
ISSN 2959-1236 (Online)