Preview

«Тұран» университетінің хабаршысы

Кеңейтілген іздеу

Қонақ үй қызметтерінің сапасы маркетингтік парадигма санаты ретінде

https://doi.org/10.46914/1562-2959-2025-1-1-251-263

Толық мәтін:

Аңдатпа

Қонақ үй бизнесін дамыту, қонақ үй қызметтерінің сапасына қойылған жоғары талаптар, қонақ үй қызметтерін тұтынушылардың жетекші рөлі, инновациялық процестердің орасан зор әсері – қонақ үй кәсі порындарының сапасын, бәсекеге қабілеттілігін қамтамасыз ету үшін жаңа әдістері мен құралдарын қолдануға және сапаны басқару механизмін үнемі жетілдіруге мәжбүр етеді. Қазіргі әлемде сапа мәселесіне, таза техникалық көзқарас әлеуметтік-экономикалық тәсілге жол берді, соған сәйкес сапаны қамтамасыз етудің тиімді құралы маркетингтік тәсіл болып табылады. Қазақстандық қонақ үй бизнесі, қонақ үй өнімдеріне сұраныстың артуына байланысты, барған сайын баға мен сапаға қатысты тұтынушылардың шағымдарымен кездесуге мәжбүр. Бәсекеге қабілеттілік пен өнімнің жоғары сапасы маркетингтің барлық құралдарымен қамтамасыз етіледі, бұл жобалаудан бастап қонақ үй қызметін нарыққа шығаруға дейінгі кезеңдерді қамтиды, соның ішінде сапа менеджменті әдістері де бар. Қонақ үй қызметінің пайдалы қасиеттерінің кешені, қызмет көрсету бойынша нормативтік-технологиялық сипаттамалар, қоғамдық және жеке қажеттіліктерді қанағаттандыру арқылы, орнатылған талаптарға сәйкес, ұлттық дәстүрлермен де, әлемдік стандарттармен де салыстыруға болатын деңгейде – бұл қонақ үй өнімінің қызмет сапасы. Қазіргі әлемде сапа мәселесіне қатысты техникалық тәсіл әлеуметтік-экономикалық тәсілге жол берді, оның аясында сапаны қамтамасыз етудің тиімді құралы ретінде маркетингтік парадигманың қолданылуы болып табылады. Мемлекеттік-нормативтік құқықтық критерийлер, қонақ үй қызметінің объективті сипаттамалары, олар тұтынылған кезде көрініс табады, тұтынушылардың талаптары мен қажеттіліктеріне сай болуы керек, яғни оның пайдалы қасиеттері ретінде қарастырылады. Осыдан келіп шығатын қорытынды, сапа ұғымы, нормативтік-құқықтық базаға негізделе отырып, ең алдымен, экономикалық құрамдастықты қамтиды. Адамдардың күнделікті қажеттіліктеріне жауап ретінде қызметтерді өндіру басталғаннан бастап, сапа мәселесі экономикалық категория ретінде қоғамдық өндірістің дамуымен бірге пайда болды. Қазіргі таңда сапаны арттыру бағдарламасы қызмет көрсету саласында маңызды элемент болып табылады.

Авторлар туралы

Н. С. Нурпеисова
Қазақ халықаралық қатынастар университеті
Қазақстан

э.ғ.к., қауымдастырылған профессор

Алматы қ.



Л. С. Нурпеисова
Қазақ халықаралық қатынастар университеті
Қазақстан

э.ғ.к., профессор

Алматы қ.



А. Э. Айтжанова
Қазақ халықаралық қатынастар университеті
Қазақстан

э.ғ.к., қауымдастырылған профессор

Алматы қ.



Е. Бесекей
Қазақ халықаралық қатынастар университеті
Қазақстан

PhD,  қауымдастырылған профессор

Алматы қ.



Әдебиет тізімі

1. Tesfazghi E.S., Martinez J.A., Verplanke J.J. Variability of Quality of Life at Small Scales: Addis Ababa, Kirkos Sub-City, Social Indicators Research. 2010, no. 98, pp. 73–88. URL: https://doi.org/10.1007/s11205009-9518-6

2. Васильева О.В. Измерение качества жизни населения: субъективный и объективный подходы // Векторы благополучия: экономика и социум. – 2021. – № 4(43). – С. 65–80.

3. Han J., Liang H., Hara K., Uwasu M., Dong L. Quality of life in China’s largest city, Shanghai: A 20-year subjective and objective composite assessment // Journal of Cleaner Production. 2016, no. 1(173), pp. 135–142. URL: https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2016.10.097

4. McCrea R., Shyy T.K., Stimson R. What is the Strength of the Link Between Objective and Subjective Indicators of Urban Quality of Life? // Applied Research in Quality of Life. 2006, no. 1, pp. 79–96. URL: https://doi.org/10.1007/s11482-006-9002-2

5. Booking.com research exposes surprising gap between travel ambitions and reality. URL: https://globalnews.booking.com/bookingcom-research-exposes-surprising-gap-between-travel-ambitions-and-reality/ (accessed: 19.08.2019)

6. Пыстогова Е.А. Факторы качества жизни населения регионов России: социальное картирование // Уровень жизни населения регионов России. – 2016. – № 3(12). – С. 137–146.

7. Martinez J. Mapping Dynamic Indicators of Quality of Life: a Case in Rosario, Argentina, Applied Research Quality Life. 2018, no. 14, pp. 777–798. URL: https://doi.org/10.1007/s11482-018-9617-0

8. Wajid M.A., Aasim Z., Nagarajan D., Talea M. N., Lathamaheswari D., Kavikumar J. Pestel Analysis to Identify Key Barriers to Smart Cities Development in India // Neutrosophic Sets and Systems. 2021, no. 1(42), pp. 39–48. URL: https://digitalrepository.unm.edu/nss_journal/vol42/iss1/3

9. Maricic M. Assessing the quality of life in the European Union: The European Index of Life Satisfaction (EILS) // Statistical Journal of the IAOS. 2019, no. 2(35), pp. 261–267. URL: https://doi.org/10.3233/sji-180481

10. Ibrahim M.F., Chung S.W. Quality of Life of Residents Living near Industrial Estates in Singapore // Social Indicators Research. 2003, no. 2(61), pp. 203–225. URL: https://doi.org/10.1023/A:1021305620042

11. Marans R.W., Kweon B.S. The Quality of Life in Metro Detroit at the Beginning of the Millennium // Part of the Social Indicators Research Series book series (SINS). 2011, vol. 45, pp. 163–183. URL: https://doi.org/10.1007/978-94-007-1742-8_7

12. Shen Y., Zhang X., Zhu H., Yin Z., Drianda R.P. Living in a Chinese Industrial New Town: A Case Studyof Chenglingji New Port Area // Land. 2023, no. 4(12), pp. 1–19. URL: https://doi.org/10.3390/land12040790

13. Torlone J.G. The Evolution of the City of Timmins: A Single-Industry Community. Theses and Dissertations (Comprehensive). 1979. URL: https://scholars.wlu.ca/etd/1565

14. Gardiner A., Donaldson R. The Socio-economic Wellbeing of Small Mining Towns in the Northern Cape // Part of the Geo Journal Library book series (URPGS). 2023, pp. 145–167. URL: https://doi.org/10.1007/978-3-031-37142-4_7

15. Nesteruk D.N., Kozirev M.M., Daneykin Y.V., Ivanova O.P., Trifonov V.A. Predictive models for the development of a single-industry town // Project Management in the Regions of Russia. 2019, vol. 77, pp. 8–15. URL: https://doi.org/10.15405/epsbs.2019.12.05.2

16. Mizanbekova S., Umbetaliev N., Aitzhanova A., Bogomolov A. The qualiti managment system improvement for the enhancement of production competitivenecs // Espasios. 2017, vol. 38, issue 42. (Scopus)

17. Жанбаев Р.А., Отызбаева К.Ж., Жанбаева Л.А., Карбетова З.Р., Темирбаева Г.Р. Анализ научного потенциала и возможности повышения качества жизни в моногородах на примере городов Аркалык, Рудный и Жезказган Республики Казахстан // Уголь. – 2021. – № 11. – С. 38–44. URL: http://dx.doi.org/10.18796/0041-5790-2021-11-38-44

18. Кайгородцев А.А. Проблемы социально-экономического развития моногородов Казахстана // Россия: тенденции и перспективы развития. – 2021. – № 16(2). – С. 852–854.

19. Темирбаева Г.Р., Абильдина А.Ш., Жанбаев Р.А., Кулубеков М.Т. Проблемы повышения качества жизни в моногородах в условиях кризисных явлений в экономике // Вестник Казахского университета экономики, финансов и международной торговли. – 2020. – № 4(41). – С. 8–16.

20. Нурланова Н.К., Днишев Ф.М., Альжанова Ф.Г., Сатпаева З.Т. Отчет о научно-исследовательской работе «Рейтинговая оценка устойчивости экономики и социальной среды городов Казахстана» по теме «Исследование основных вызовов устойчивого развития городов Казахстана» // РГКП ИЭ МОН РК. – 2020. – С. 1–50. URL: https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=https%3A%2F%2Fwww.ncste.kz%2Fassets%2Freport_files%2F2020%2FAP08955816-OT-20%2Fru_64564__1066777_1606732036.docx&wdOrigin=BROWSELINK (дата обращения: 10.07.2023)

21. Матвеев А.А. Оценка качества сервиса гостиниц с применением методики семантического анализа текста // Вестник НАТ. – 2018. – № 4(48). – С. 37–40.


Рецензия

Дәйектеу үшін:


Нурпеисова Н.С., Нурпеисова Л.С., Айтжанова А.Э., Бесекей Е. Қонақ үй қызметтерінің сапасы маркетингтік парадигма санаты ретінде. «Тұран» университетінің хабаршысы. 2025;(1):251-263. https://doi.org/10.46914/1562-2959-2025-1-1-251-263

For citation:


Nurpeisova N.S., Nurpeisova L.S., Aitzhanova A.Ye., Bessekey E. The quality of hotel services as a category of the marketing paradigm. Bulletin of "Turan" University. 2025;(1):251-263. (In Kazakh) https://doi.org/10.46914/1562-2959-2025-1-1-251-263

Қараулар: 207


ISSN 1562-2959 (Print)
ISSN 2959-1236 (Online)