Аймақтың бәсекеге қабілеттілік жүйесіндегі маркетингтік талдау
Аңдатпа
Мақалада аймақтың бәсекеге қабілеттілігін бағалаудың негізі ретінде маркетингтік талдауды қолданудың қажеттілігі мен мүмкіндіктері қарастырылған. «Аймақтың бәсекеге қабілеттілігі» мен «аймақтық маркетинг» түсініктерінің мәні мен мазмұнына қатысты әртүрлі көзқарастар қарастырылып, аталған маркетингтің түріне байланысты ерекшіліктерді анықтауға, сондай-ақ маркетингтік талдау процесі мен бәсекеге қабілеттілік арасындағы байланысты анықтауға мүмкіндік берді. Маркетингтік қызмет бәсекеге қабілеттілікті қамтамасыз ететін негізгі құрал ретінде қарастырылады. Авторлармен аймақтың бәсекеге қабілеттілігін бағалау процесінің алгоритмі ұсынылған. Зерттеу нәтижелері көрсеткендей, аймақтардың бәсекеге қабілеттілігі мен оны талдаудың негізгі құраушыларының арасындағы байланыс: оған жетудің мақсаттары мен оны қамтамасыз ететін факторларға, арттыратын құралдарға, талдаудың негізгі және қосымша көрсеткіштеріне, қамтамасыз етудің нәтижелеріне негізделуі қажет. Сол себепті де аймақтың бәсекеге қабілеттілігін қамтамасыз ететін факторлар анықталды. Олар географиялық параметрлер мен сол аймақта орналасқан тауар өндірушілердің кәсіпкерлерлік қызметті жүзеге асырудың ішкі және сыртқы шарттарына байланысты болып келеді. Сондай-ақ, авторлармен экономикалық, әлеуметтік, демографиялық және басқа да даму көрсеткіштері бойынша зерттелетін аймақтардың идентификациясын жасаудың қажеттілігі негізделген. Нақты зерттелетін аймаққа байланысты ерекше маркетингтік көрсеткіштер бөліп қарастырылған. Аймақтың абсолютті және салыстырмалы бәсекелік артықшылығының құрылымдық деңгейі анықталып, маркетинг негізінде аймақтың бәсекеге қабілеттілігін талдауға ұмтылудағы соңғы нәтиже - имиджі арттыруға негізделген.
Кілт сөздер
аймақ,
бәсекеге қабілеттілік,
бағалау,
маркетингтік талдау,
аймақтық маркетинг,
құралдар,
көрсеткіштер,
факторлар,
артықшылығы,
регион,
конкурентоспособность,
оценка,
маркетинговый анализ,
региональный маркетинг,
инструменты,
показатели,
факторы,
преимущества,
region,
competitiveness,
assessment,
marketing analysis,
regional marketing,
marketing indicators,
factors,
advantages
Авторлар туралы
Н. Б. Шуренов
Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті
Қазақстан
Ж. Т. Кожамкулова
Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті
Қазақстан
Л. А. Бимендиева
Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті
Қазақстан
Д. А. Қалдияров
І. Жансүгіров атындағы Жетісу мемлекеттік университеті
Қазақстан
Әдебиет тізімі
1. Қазақстан Республикасының Президенті Н. Назарбаевтың 2018 жылғы 10 қаңтардағы «Төртінші өнеркәсіптік революция жағдайындағы дамудың жаңа мүмкіндіктері» атты Қазақстан халқына Жолдауы. [Элeктpoндық pecypc]. - Кіpy тәpтібі: http://www.akorda.kz/kz/addresses/addresses_of_president/kazakstan-respublikasynyn-prezidenti-n-nazarbaevtyn-kazakstan-halkyna-zholdauy-2018-zhylgy-10-kantar (кіру мерзімі: 25.03.2018).
2. Бекетов Н.В. Понятие конкурентоспособности и его эволюция // Экономический анализ: теория и практика. - Москва. - 2008. - № 11(116). - С. - 13-16.
3. Маркетинг: учебник / А.Н. Романов, Ю.Ю. Корлюгов, С.А. Красильников и др. / под ред. А.Н. Романова. - М.: Банки и биржи, ЮНИТИ, 1996. - 560 с.
4. Сачук Т.В. Территориальный маркетинг. - СПб.: Питер, 2009. - 368 с.
5. Котлер Ф. Основы маркетинга. Краткий курс: пер. с англ. - М.: Издательский дом «Вильямс», 2007. - 656 с.
6. Панкрухин А.П. Маркетинг территорий. - СПб.: Питер, 2006. - 416 с.
7. Кельбах Е.И., Пьянков В.В. Маркетинг территории как инструмент повышения конкурентоспособности малых городов. [Элeктpoндық pecypc]. - Кіpy тәpтібі: https://cyberleninka.ru/article/n/marketing-territorii-kak-instrument-povysheniya-konkurentosposobnosti-malyh-gorodov (кіру мерзімі: 12.04. 2018).
8. Сенчукова Л.О. Маркетинговая стратегия региона // Вестник Южно-Уральского государственного университета. Серия: экономика и менеджмент. - Челябинск. - 2008. - № 20. - С. 20-27.
Дәйектеу үшін:
Шуренов Н.Б.,
Кожамкулова Ж.Т.,
Бимендиева Л.А.,
Қалдияров Д.А.
Аймақтың бәсекеге қабілеттілік жүйесіндегі маркетингтік талдау. «Тұран» университетінің хабаршысы. 2019;(1):210-214.
For citation:
Shurenov N.B.,
Kozhamkulova Zh.T.,
Bimendiyeva L.A.,
Kaldiyarov D.A.
Marketing analysis in the region’s competitiveness system. Bulletin of "Turan" University. 2019;(1):210-214.
(In Russ.)
Қараулар: 307