Preview

Bulletin of "Turan" University

Advanced search

University internalization as the inseparable aspect in quality management

Abstract

The issue of quality assurance and quality management at universities are bound to the intensive penetration of internationalization processes into HEIs. Barometer of successful university management is international reputation. For this end, participating in international rankings might not be the case, however, this becomes a must when it comes to international accreditation even at the national level. Furthermore, entering international markets and providing or using trans-border services require meeting international standards. Currently, it becomes impossible to create the system of quality management at the university ignoring international criteria as the methodology of self-evaluation is dependent on external evaluation of expert organizations such as rating and accreditation agencies. The article looks into the parameters of evaluating the internationalization level as one of the most crucial criteria of quality and competitiveness based on Quacquarelli Symonds (QS) and Times Higher Education (THE) methodologies. Open data analysis reveals that internationalization of research and adequate financing of R&D have a direct impact on science maturity at the institutional and national levels. Trials to found world-class universities with a high level of internationalization in isolation from the real sector of higher education and qualitative changes in it can have negative consequences for society. The discourse includes a comparative analysis and drawing some conclusions. One of them is about using internationalization as the tool towards efficient quality management at HEIs.

About the Author

O. L. Sudibor
Университет «Туран»
Kazakhstan


References

1. ЮНЕСКО (2006). Руководящие принципы для обеспечения качества в трансграничном высшем образовании. - Париж, 2006. - 25 с. Доступно по ссылке: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000143349_rus.

2. Судибор О., Диксон Дж. (2015). Программа Болонского процесса // Внедрение Болонского процесса в Республике Казахстан: практическое руководство для университетов / под ред. Дж. Диксона и Д. Солтиса. - Алматы-Астана: Академпресс, 2015.

3. О’Хара М., Диксон Дж. (2015). Система обеспечения и повышения качества // Внедрение Болонского процесса в Республике Казахстан: практическое руководство для университетов / под ред. Дж. Диксона и Д. Солтиса. - Алматы-Астана: Академпресс, 2015.

4. Сарсенбаева Г.М. (2008). Казахстанско-Британский технический университет. Стратегии в области академического качества // Роль аккредитации в повышении качества образования в вузах: международный научно-методический семинар: материалы докладов и выступлений. - Алматы: Казахский национальный технический университет им. К.И. Сатпаева, 2008. - 143 с.

5. http://www.un.org/en/development/desa/news/population/2015-report.html.

6. UNESCO (2016). The Future of scientific advice to the United Nations. Summary report to the Secretary-General of the United Nations from the Scientific Advisory Board. Available at: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000245801.

7. https://www.scimagoir.com/rankings.php.

8. Салми Д. Создание университетов мирового класса. - М.: Издательство «Весь Мир», 2009. - 132 с.

9. Салми Д. Быть или не быть университету мирового класса? // Международное высшее образование № 80. Центр по изучению международного высшего образования при Бостонском колледже, 2015. - С. 40. Доступно по ссылке: https://ihe.hse.ru/issue/view/259.


Review

For citations:


Sudibor O.L. University internalization as the inseparable aspect in quality management. Bulletin of "Turan" University. 2019;(3):224-231. (In Russ.)

Views: 296


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1562-2959 (Print)
ISSN 2959-1236 (Online)