Typical business models in Kazakh social entrepreneurship
Abstract
About the Authors
T. P. PritvorovaKazakhstan
M. P. Ayaganova
Kazakhstan
References
1. Современные классики теории предпринимательства. Лауреаты международной премии за вклад в исследования развития предпринимательства и малого бизнеса: пер. с англ. / под науч. ред. А.Ю. Чепуренко. - М.: Изд. дом Высшей школы экономики, 2013. - 526 с.
2. Бочарова A. Развитие института оценки эффективности государственного управления // МЭ и МО. - 2013. - № 9. - C. 69-73.
3. Mair J., Marty I. Social entrepreneurship research: a source of explanation, prediction, and delight // Journal of World Business. - 2006. - № 41. - P. 36-44.
4. Andrea Ovans.What Is a Business Model? // Harvard Business Review. - 2015. - № 1 - Р. 113-121: https://hbr.org/2015/01/what-is-a-business-model.
5. Остервальдер А., Пинье И. Построение бизнес-моделей: настольная книга стратега и инноватора. - М.: Альпина Паблишер, 2012. - 288 с.
6. Guclu A. Dees G., Anderson В. The process of social entrepreneurship: creating opportunities worthy of serious pursuit // Duke University, the Fuqua School of Business. - 2002: http://www.caseatduke.org/documents/seprocess.pdf.
7. Грассман О., Франкенберг К., Шик М. Бизнес-модели: 55 лучших шаблонов. - М.: Альпина Паблишер. 2016. - 430 с.
Review
For citations:
Pritvorova T.P., Ayaganova M.P. Typical business models in Kazakh social entrepreneurship. Bulletin of "Turan" University. 2018;(1):226-233. (In Russ.)