Қонақ үйлердің бәсекеге қабілеттілігін кешенді бағалау
https://doi.org/10.46914/1562-2959-2025-1-1-225-238
Аңдатпа
Мақала қонақ үйлердің бәсекеге қабілеттілігін бағалауға қатысты әдістемелік және практикалық ұсыныстарды әзірлеуге арналған. Бұл ұсыныстар әлсіз тұстарды анықтауға және дамудың басым бағыттарын айқындауға мүмкіндік береді. Зерттеуде бәсекеге қабілеттілікті бағалаудың әдістемелік тәсілдерін қолдану жолдарына тоқталып, негізгі көрсеткіштер есептелді және қонақ үйлердің нарықтағы бәсекелік позициялары анықталды. Зерттеу әдістемесі бірнеше сатыдан тұрады. Тұтынушылар арасында сауалнама жүргізу және онлайн пікірлерді талдау клиенттердің таңдауын түсінуге мүмкіндік береді. Сонымен қатар, бәсекеге қабілеттілікті объективті бағалау үшін қонақ үй инфрақұрылымы мен баға саясаты сияқты көрсеткіштер зерттеледі. Мұндай екіжақты тәсіл кешенді бағалауға негіз болады. Зерттеу нәтижелері қызмет көрсету, инфрақұрылым немесе баға белгілеу саласындағы кемшіліктерді анықтаудың және оларды түзетуге арналғанмақсатты стратегиялар әзірлеудің маңыздылығын көрсетеді. Осы білімнің көмегімен қонақ үйлер дамыту жоспарларын жетілдіріп, нарықтағы позицияларын нығайтып, тұтынушылардың әр түрлісұраныстарына бейімделе алады. Сондай-ақ тұрақты бағалау нарықтағы өзгермелі жағдайларға бейімделудің маңызды құрамдас бөлігі болып табылады.Жалпы алғанда, мақалада қонақ үйлердің бәсекеге қабілеттілігін бағалау және арттыру үшін практикалық бағыт-бағдарламалар беріледі.Ол қонақ үй менеджерлері мен маркетологтары үшін құнды ақпарат көзі ретінде қызмет етедіжәне стратегиялық шешімдер қабылдауға және қонақ үй бизнесінде ұзақ мерзімді табысқа жетуге көмектеседі. Бұл қысқа әрі маңыздыталдау қонақ үй секторындағы бәсекеге қабілеттілікті тереңірек түсінуге ықпал етедтін болады.
Авторлар туралы
С. А. ЙолджуҚазақстан
э.ғ.к., доцент
Алматы қ.
Н. П. Сохатская
Қазақстан
э.ғ.к., доцент
Алматы қ.
М. Р. Смыкова
Қазақстан
э.ғ.к., қауымдастырылған профессор
Алматы қ.
Әдебиет тізімі
1. Best R. Consumer Behavior: построение маркетинговой стратегии / перевод с английского. – М.: Манн, Иванов и Фербер. – 2015. – С. 855.
2. Иванов В.В., Волов А.Б. Гостиничный менеджмент. – М.: Издательство «Инфра-М». – 2010. – С. 556.
3. Малахова Н.Н. Инновации в туризме и сервисе: учебное пособие для вузов / 2-е издание, доп. и перераб. – Ростов н/Д: МарТ: Феникс, 2010.
4. Казахстанская ассоциация гостиниц и ресторанов. Отчет КАГиР 2015. URL: //www.kagir.kz/p01/otchetkagir2015.pdf.
5. Becerra M., Santalo J., Silva R. Being better vs. being different: differentiation, competition, and pricing strategies in the Spanish hotel industry // Tourism Management. – 2013. – Т. 34. – С. 71–79.
6. Арбузова Н.Ю. Яшин О.В. Состояние и перспективы развития гостиничного хозяйства Российской Федерации // Парад отелей. – 2011. – № 9. – С. 6–7.
7. Уокер Дж. Введение в гостеприимство. – М.: ЮНИТИ, 2010. – С. 595.
8. Волков У.Ф. Технология гостиничного сервиса. – Ростов н/Д: Феникс, 2013. – С. 384.
9. Ляпина М.Н. Организация обслуживания в гостиничном хозяйстве. – М.: Academia, 2012. – С. 206.
10. Бабанчикова О.А. Управление конкурентоспособностью гостиничного предприятия: теория и практика // Сервис в России и за рубежом. – 2010 – № 3. – С. 5–10.
11. Бухер С. Экономика региона. – Кошице: Университет Пауля Йозефа Шафарика, 2016 – T. 12, ред. 1. – С. 240–250.
12. Шамаева И.А. Анализ и оценка конкурентоспособности гостиничного предприятия // Материалы VII Международной студенческой электронной научной конференции «Студенческий научный форум». URL: <ahref=«http://www.scienceforum.ru/2015/1156/12289»>www.scienceforum.ru/2015/1156/12289</a> (дата обращения : 20.01.2017)
13. Управление конкурентоспособностью предприятий сферы гостиничного хозяйства: на примере ОАО «ГК Космос». – 2009. URL: www.dissercat.com/content/upravlenie
14. Юданов А.У. Конкуренция: теория и практика. Учебное пособие. 2-е изд., исправлено и дополнено. – М.: Издательство «ГНОМ-ПРЕСС», 2009 – С. 224.
15. Янкевич В.С., Безрукова Н.Л. Маркетинг в гостиничной индустрии и туризме. – М.: Финансы и статистика, 2007 – С. 186.
16. Колстон П. Оптимизм американских путешественников вернулся к уровню до пандемии, согласно опросу MMGY Travel. Новости конференций & Conference & Meetings World. 2021. URL: https://www.c-mw.net/optimism-among-american-travellers-back-to-pre-pandemic-levels-according-to-mmgy-travelsurvey/
17. Дайе М., Чарман К., Ванг Й., Сужикова Б. Изучение взглядов местных заинтересованных сторон на перспективы китайской инициативы «Пояс и путь» для развития туризма в Казахстане // Current Issues in Tourism. 1948–1962. No. 23(15).
18. Джанджугазова Е.А. Маркетинговые технологии в туризме: маркетинг туристских территорий. (3-е изд.). – Москва: Издательство «Юрайт», 2019.
19. Всемирный банк. Статистика туризма Казахстана 1995–2019. URL: https://www.ceicdata.com/en/kazakhstan/tourism-statistics.
20. Всемирный банк. Всемирная туристская организация. Ежегодник статистики туризма. Сборник статистики туризма и файлов данных. – 2021. URL: https://data.worldbank.org/indicator
21. TripAdvisor и Accenture. Будущее путешествий. Отчет. 2021. URL: https://preview.shorthand.com/23Faqrgvpquovd4i
22. TripAdvisor. Обзор путешествий: 5 десятков путешественников, которые собираются посетить в 2021 году. 2021. URL: https://www.tripadvisor.com/InfoCenter-a_ctr.2021TravelTrends
Рецензия
Дәйектеу үшін:
Йолджу С.А., Сохатская Н.П., Смыкова М.Р. Қонақ үйлердің бәсекеге қабілеттілігін кешенді бағалау. «Тұран» университетінің хабаршысы. 2025;(1):225-238. https://doi.org/10.46914/1562-2959-2025-1-1-225-238
For citation:
Yolсu S.A., Sokhatskaya N.P., Smykova M.R. Comprehensive assessment of hotel competitiveness. Bulletin of "Turan" University. 2025;(1):225-238. https://doi.org/10.46914/1562-2959-2025-1-1-225-238