Сакралды мобильділікті маркетингтік зерттеу: мотивациялық және мінез-құлықтық аспектілер
Аңдатпа
Қасиетті туризм туристік индустрияның маңызды бағыты болып табылады, ол өңірлердің әлеуметтік- мәдени және экономикалық дамуына әсер етеді. Діни және тарихи мұрасы бай Түркістан өңірі қажылар мен туристерді әлемнің түкпір-түкпірінен тартады. Зерттеудің мақсаты – өңірдегі қасиетті туризмнің негізгі мотивациялық және мінез-құлық аспектілерін анықтау, сондай-ақ туристердің қанағаттану деңгейі мен туристік қызметтерді таңдауына әсер ететін факторларды айқындау. Зерттеуде құрылымдық теңдеулерді модельдеу (SEM) және ішінара ең кіші квадраттар әдісі (PLS) пайдаланылды, олар SmartPLS 4 бағдарламалық жасақтамасы арқылы жүзеге асырылды. Талдау қасиетті орындарға барған туристерден жиналған деректер негізінде жүргізілді. Негізгі назар туристердің қаржылық мүмкіндіктері, туристік қызмет көрсету деңгейі және олардың қажылыққа деген ынтасына әсеріне аударылды. Талдау нәтижелері көрсеткендей, туристік қызмет көрсету деңгейі мен туристердің қаржылық мүмкіндіктері олардың қажылыққа баруға деген ынтасына айтарлықтай әсер етеді. Қаржылық мүмкіндіктері жоғары туристер жайлы орналастыру орындары мен көлік қызметтерін артық көреді, бұл олардың қанағаттанушылығын арттырып, қайта сапар шегу ықтималдығын жоғарылатады. Сонымен қатар, ақпараттың қолжетімділігі мен қызмет көрсету сапасы туристік тәжірибенің маңызды детерминанттары екені дәлелденді. Зерттеудің жаңалығы – қажылардың мотивациясына қаржылық мүмкіндіктер мен туристік қызмет көрсету деңгейінің әсерін кешенді талдауда. Бұл зерттеу қасиетті туризмнің бәсекеге қабілеттілігін арттыруға бағытталған практикалық ұсыныстар әзірлеуге үлес қосады. Алынған нәтижелер тиімді маркетингтік стратегияларды әзірлеу, туристік инфрақұрылымды жақсарту және қасиетті туризм саласындағы қызмет көрсету сапасын арттыру үшін пайдаланылуы мүмкін
Авторлар туралы
С. Т. КаргабаеваҚазақстан
PhD, қауымдастырылған профессор
Алматы қ.
А. В. Малдынова
Қазақстан
э.ғ.к., қауымдастырылған профессор
Алматы қ.
У. Р. Маханбетова
Қазақстан
э.ғ.к., қауымдастырылған профессор
Түркістан қ.
К. И. Ахметова
Қазақстан
э.ғ.к., қауымдастырылған профессор
Түркістан қ.
Әдебиет тізімі
1. Coleman S. Religious tourism // The Routledge Handbook of Transport Economics. Routledge, 2018. P. 201–214.
2. Wright J. The Pilgrimage to Santiago de Compostela, Spain // Focus on Geography. 2014, vol. 57, pp. 25–40. DOI: 10.1111/foge.12026
3. Morinis A. Sacred journeys: The anthropology of pilgrimage. Westport: Greenwood Publishing Group, 1992. P. 325.
4. Reader I. Pilgrimage in the marketplace. London: Routledge, 2022. P. 2282014.
5. Jansen Y. Pilgrimage and education // International Handbook of Interpretation in Educational Research. Springer, 2022. P.1413–1436.
6. Coleman S., Eade J. Reframing pilgrimage: Cultures in motion. London: Routledge, 2024. P. 329.
7. Lloyd T., O’Donnell D. The travel experiences of religious tourists visiting Northern Ireland // Tourism Geographies. 2009, vol. 11, no. 4., pp. 519–536.
8. Timothy D.J., Olsen D.H. Tourism, religion and spiritual journeys. London: Routledge, 2006. P. 129– 144.
9. Selby M., Morgan D. Seeking the spiritual: The religious and the secular in the religious tourism of Glastonbury // Tourism Management. 2022, vol. 33, no. 3, pp. 622–631.
10. Timothy D.J. Cultural heritage and tourism: An introduction. Bristol: Channel View Publications, 2011.P. 576.
11. Dann G.M. The language of tourism: A sociolinguistic perspective. Wallingford, UK: CAB International, 1996. P. 320.
12. Dallen T.J., Boyd D. Pilgrimage as tourism: Sacred space and cultural poetics in the Camino de Santiago // Tourism, Culture & Communication. 2007, vol. 7, no. 2, pp. 107–122.
13. Kingston V., Yang L. Financial resources and international tourism // Tourism Economics. 2024, vol. 10, no. 4, pp. 431–450.
14. Van den Berg P., et al. The role of comfort in tourism: A literature review // The Routledge Handbook of Transport Economics. Routledge, 2016. P. 189–200.
15. Pine B.J., Gilmore J.H. The experience economy: Work is theater & every business a stage. Harvard Business Press, 2022. P. 400.
16. Decker R., Wilg M. Philanthropy in tourism: Nature, extent, and complexity // Tourism Review International. 2019, vol. 9, no. 2, pp. 157–172.
17. Kozak M. Comparative analysis of tourist motivations by nationality and destinations // Tourism Management. 2019, vol. 23, no. 3, pp. 221–232.
18. Hall C.M. Tourism and regional development: New pathways. London: Routledge, 2021. P. 360.
19. Sigala M. Tourism and water: Interactions and impacts. Bristol: Channel View Publications, 2022. P. 260.
20. Teixeira R. Consumers’ attitudes and behavior towards online and offline travel agencies: A research framework and preliminary findings // Information and communication technologies in tourism. Springer. 2020, pp. 276–286.
21. Uysal M., Kim Y.G., Chen J.S. Festival visitor motivation from the organizers’ perspective: A case study of the South Korean Chondogyo Ritual Ceremony // Tourism Management. 2023, vol. 24, no. 5, pp. 581–594.
22. Zeithaml V., Parasuraman A., Berry L. SERVQUAL: A multiple-item scale for measuring consumer perceptions of service quality // Journal of Retailing. 2023, vol. 64, no. 1, pp. 12–40.
23. Likert R. A Technique for the Measurement of Attitudes // Archives of Psychology. 2022, vol. 22, no. 140, p. 55–70
Рецензия
Дәйектеу үшін:
Каргабаева С.Т., Малдынова А.В., Маханбетова У.Р., Ахметова К.И. Сакралды мобильділікті маркетингтік зерттеу: мотивациялық және мінез-құлықтық аспектілер. «Тұран» университетінің хабаршысы. 2025;(3):252-265.
For citation:
Kargabayeva S.T., Maldynova A.V., Makhanbetova U.R., Akhmetova K.I. Marketing research of sacred mobility: motivational and behavioral aspect. Bulletin of "Turan" University. 2025;(3):252-265.